• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛

عمار؛ سینمای بدون مرز است

  • کد خبر : 54746
  • 14 دی 1401 - 23:07
عمار؛ سینمای بدون مرز است
دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: عمار سینمای بدون مرز است که مرزها را حذف کرده است در عمار به همه پاسپورت ورودی دارند و همه می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی فعال سینمایی باشن.

سهیل اسعد شامگاه چهارشنبه ۱۴ دیماه در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که به میزبانی حرم احمد بن موسی(ع) برگزار شد، بیان کرد: امیرالمومنین(ع) عبارتی زیبا دارد که حلال بسیاری از مشکلات انسان است.

او ادامه داد: عمار دغدغه بچه‌های انقلابی است که پس از فتنه ۸۸ و از سال ۸۹ آغاز شد؛ عمار از یک احساس نیاز و از یک اعتراض و خلأ شروع شد و با ۳۰ اثر برگزار شد.

اسعد با بیان اینکه عمار امروز یک مصداق قرآنی را متجلی کرده و بیانی برای مردم است، گفت: در عمار هم مردم مبین و تبیین کننده هستند و هم مردم از تبیین حقیقت استفاده می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: زمانی که دوستان انقلابی پس از فتنه ۸۸ مستندها و فیلم‌هایی را برای بیان حقایق آماده کرده بودند تا حقایق را به مردم بیان کنند متاسفانه ساختار سینمای ایران و رسانه اجازه بیان این حقایق را ندادند. زمانی که ساختار اجازه بیان حقایق را نداد، از آیه دیگری که نسخه عملی برای انسان است، استفاده کردند؛ در واقع شرایطی فراهم کردند که مردم قیام و عدالت را محقق کنند.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار به بیان ویژگی‌های جشنواره فیلم عمار پرداخت و گفت: عمار سینمای بدون مرز است که مرزها را حذف کرد، در عمار به همه پاسپورت ورودی دارند و همه می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی فعال سینمایی باشند.

اسعد اضافه کرد: عمار مانند پزشکی است که منتظر آمدن مریض به مطب نیست بلکه خودش نزد بیمار می‌رود؛ عمار معادله سینما را عوض کرده است؛ در عمار سینما به سمت ما می‌آید.

او همچنین با بیان اینکه عمار سینمای ساده و آسان است، گفت: لازم نیست امکانات زیادی داشته باشیم تا عماری باشیم یلکه با یک موبایل هم می‌توانیم فعال سینمایی باشیم و اثر خود را بفرستیم.

اسعد با اشاره به اینکه عمار نهضتی برای سوادآموزی رسانه‌ای است، گفت: همان طور که در انقلاب نهضت سوادآموزی داشتیم امروز سواد ملت‌ها رسانه است و هر کس سواد رسانه‌ای نداشته باشد بیسواد است. لذا کسانی که سواد رسانه‌ای دارند باید به سمتی حرکت کنند که از افراد کم‌سواد در این عرصه از تجربیات و مهارت‌های آنها استفاده کنند.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار اظهار کرد: مهمترین نکته قابل توجه این است که مردم در عمار اصالت دارند و مردم در صف اول نشسته‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54746

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.