• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

آزادی ۳۱۵ زندانی همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در فارس

  • کد خبر : 54636
  • 12 دی 1401 - 23:49
آزادی ۳۱۵ زندانی همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در فارس
طی مراسمی تعداد ۳۱۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان فارس به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با همت و همکاری خیرین و شوراهای حل اختلاف و بسیج، آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آئین آزادی زندانیان، گفت: در طرح آزادی زندانیان سراسر کشور، قرار بود در هر استان ۶۳ زندانی به تعداد سال‌های پربرکت عمر سردار شهید سلیمانی آزاد شوند که به همت خیرین و نهادهای مختلف و با اخذ رضایت از شکات و مساعدت مقامهای قضایی، به ۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، اقدامات و هماهنگی های چند روز اخیر و فراهم شدن زمینه آزادی این تعداد از زندانیان را نتیجه احترام و وجود حب و عشق به سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: بی تردید شکاتی که از بخشی از حقوق خود برای آزادی زندانیان گذشتند نزد پروردگار پاداشی عظیم خواهند داشت.

او همچنین به رضایت اولیاء دم در دو پرونده قتل در این ایام خبر داد و افزود: گزارشات اخیر از اقدامات اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح یاران در این ایام حکایت از به سازش رسیدن بسیاری از پرونده ها به احترام و عشق به سردار دلها دارد و این ظرفیت معنوی برآمده از معنویت عمیق و جاودانه شهید سلیمانی است.

موسوی همچنین از برگزاری یک جلسه ویژه گلریزان برای آزاد سازی ۳۹ زن زندانی جرائم غیر عمد با محوریت بانوان خیّر استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد زمنیه آزادی این زندانیان تا پایان امسال فراهم شود.

تعیین مجازات جایگزین برای متهمین اغتشاشات اخیر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این آئین با اشاره به معنویت جاودانه سردار سلیمانی وجود چنین انسان های بزرگی که در زمان حیات و همچنین پس از شهادت زمینه ساز اقدامات خیر و نیکوکارانه هستند را غنیمتی برای انقلاب و ملت ایران خواند.

سید مصطفی بحرینی توجه به زندانیان را از اولویت های دادستانی مرکز استان فارس عنوان کرد و با اشاره به تعیین معاونتی ویژه برای رسیدگی به امور زندانیان و نظارت برزندان های شیراز، گفت: سرکشی مستمر و مؤثر به زندانیان توسط قضات و رسیدگی به درخواست زندانیان و فراهم آوردن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بخشی از وظایف این معاونت است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما در امر پیشگیری از وقوع جرم جلوگیری از معرفی افراد بخصوص بانوان و نوجوانان به زندان است، افزود: با اجرای دستور العمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از نهاد های ارفاقی قانونی زمینه آزادی این دسته از محکومان جرائم غیر عمد را تسهیل کرده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس همچنین از در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین به متهمین اغتشاشات اخیر خبر داد و افزود: اقدامات بخش عمده ای از دستگیر شدگان در اغتشاشات ماه های اخیر ناشی از غفلت و نا آگاهی و هیجانات بود که عمده این افراد با دریافت ارفاقات قانونی، مشمول تعلیق تعقیب یا تعلیق اجرای مجازات شدند.

محبوس بودن ۳۹ زن با ۳۰ میلیارد تومان بدهی در فارس

مدیرکل زندان های فارس نیز گفت: از اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تاکنون با همکاری سپاه فجر استان، بسیج اقشار و بسیج حقوقدانان، بالغ بر ۱۷۰۰ زندانی مالی را از زندان های استان آزاد کرده ایم و تعدادی از افراد بدهکار هم با همکاری مددکاران، مسوولین و بزرگان استان، از ورود به زندان جلوگیری شده است.

اسحاق ابراهیمی افزود: علاوه بر آزادی، مشاوره حقوقی به زندانیان و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده های نیازمند زندانیان با همکاری ستاد دیه، مجموعه قضایی و سپاه فجر استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تعداد زندانیان محکوم مالی، قابل توجه است و همچنان نیازمند یاری و همکاری مسئولین و خیرین برای آزادی این افراد هستیم.

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: تعداد ۳۹ زندانی زن با بدهی بیش از ۳۰ میلیارد تومان در زندان های استان نگهداری می شوند، رسیدگی به تقاضای اعسار زندانیان زن که ستون خیمه خانواده هستند تا قبل از سال جدید بررسی تا مشکلشان حل شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54636

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.