• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

همایش سراسری زکات در شیراز برگزار می شود

  • کد خبر : 54587
  • 11 دی 1401 - 11:44
همایش سراسری زکات در شیراز برگزار می شود
آیت الله دژکام گفت: در روز پنجشنه آتی(15 دی ماه) همایش سراسری زکات در شیراز برگزار می شود که امیدواریم نتایج خوبی از این همایش برای برنامه ریزان در سطح کشوری حاصل شود.

جلسه شورای زکات استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضا برگزار شد.

آیت الله دژکام گفت: در حوزه زکات وضعیت فارس به گونه ای است که در سطح ملی مطلوب طلقی می شود؛ از این رو جای تقدیر و تشکر دارد از عواملی که در این حوزه فعالیت می کنند.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص ترویج زکات و برگزاری همایش هایی در این خصوص تاکید بسیاری کرده اند؛ افزود: در همین راستا در پنجشنبه آتی پیش رو همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات با حضور مسئولین مرتبط کشوری و استانی در شیراز برگزار می شود که امید است نتایج خوبی از این همایش برای برنامه ریزان در سطح کشوری حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: استان فارس در چند دوره متوالی به واسطه دیانت مردمانش و پایبندی این مردم شریف به مسائل شرعی در باب زکات جزو استان های اول کشور بوده است.

امام جمعه شیراز در ادامه اضافه کرد: برگزاری شورای عالی زکات کشور در شیراز می تواند مقدمه ای باشد در پیشبرد فریضه الهی زکات و امیدواریم همانگونه که به گفته مقام معظم رهبری فارس در قله است؛ مردمانش در قله دینداری و دین ورزی بدرخشند.

آیت الله دژکام در پایان راه حل بهبود و مدیریت مسائل کشور را با اشاره به تاکید سخنان مقام معظم رهبری و نام گذاری هوشمندانه شعار سال، کارهای علمی و مبتنی بر دانش خواند.

مرتضی موصلی مدیر کل امداد فارس نیز در این جلسه برگزاری جلسه شورای زکات استان را در راستای توسعه فریضه عظیم زکات عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسات بررسی راهکارهای جدید در توسعه زکات در سطح استان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود فارس و پیگیری مسائل مربوط به نشست سراسری زکات در پایان هفته است.

او میزان درآمد حاصل از جمع آوری زکات فارس در ۹ ماهه امسال را مبلغی بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در جمع آوری این مبلغ، ۴۵۰ مرکز نیکوکاری فعال استان، تمامی ادارات کمیته امداد استان و مساجد، شوراها، دهیاری ها و … همکاری داشتند.

مدیرکل امداد فارس خاطرنشان کرد: علی رقم مشکلات اقتصادی امسال در بازه زمانی ۹ ماهه شاهد رشد ۲۱ درصدی درآمد زکات نسبت به سال گذشته بودیم.در سال ۱۴۰۰ بت عنایت مردم سخاوتمند استان به ویژه کشاورزان و دامداران استان میزان ۹۷ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که در سرفصل های مختلفی همچون جهیزیه، درمان، شاخص های توانمندسازی و تحصیلی و مسکن و… جامعه هدف شامل افراد نیازمند و واجد شرایط تحت حمایت و غیر تحت حمایت هزینه می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.