• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

سمن‌ها نیرو محرکه‌ای برای هدایت و رشد جامعه هستند

  • کد خبر : 54584
  • 11 دی 1401 - 14:09
سمن‌ها نیرو محرکه‌ای برای هدایت و رشد جامعه هستند
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: سمن‌ها با دو بازوی آگاهی و مشارکت، نیرو محرکه‌ای برای هدایت و رشد جامعه هستند.

جعفر طاهری در اولین نشست توانمندسازی سمن‌های شهرستان شیراز با بیان اینکه ما نه در عصر اطلاعات، که در “عصر اطلاعات نادرست” به سر می‌بریم، بر توانمندسازی سمن‌ها و تشکل‌هایی که در خط مقدم ارتباط با مردم و شهروندان قرار دارند تاکید و برخورداری از سواد رسانه‌ای حداقلی را برای همه آحاد جامعه یک ضرورت برشمرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از فرمانداری شیراز، او با مقایسه بودجه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بودجه جاری ۲۵۰ میلیون دلاری تنها یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور، خاطرنشان کرد: مادر جنگی نابرابر ایستاده‌ایم که نسل جوان و نوجوان ما را متاثر کرده است و آمار بیش از ۴۰ درصدی بازداشت شدگان زیر ۲۰سال در اغتشاشات اخیر در سطح کشور نشان از آن دارد که ما نسل دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در فضای رسانه‌ای حضوری جدی نداشته و ضعیف عمل کرده‌ایم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز بار دیگر با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و دانش مقابله با تهدیدهای نوظهور، تداوم این سلسله از آموزش‌ها را برای همه اقشار جامعه لازم و حیاتی برشمرد و افزود: همه ما بر اهمیت و نقش سازمانهای مردم نهاد به عنوان لازمه توسعه اجتماعی واقف هستیم اما در مرحله اجرا نتوانسته ایم از ظرفیت حداکثری و ارزشمند سمن‌ها بهره شایسته‌ ببریم.

طاهری اضافه کرد که اگر قرار است جامعه ما به سمت توسعه به ویژه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی حرکت کند، نقش سمن‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم ملت و حاکمیت، بیش از پیش جلوه گر می‌شود تا در شرایطی که دولت با رویکردهای اجتماعی، انقلابی خود، حرکت به سمت تحقق ایران قوی را دنبال می‌کند، با ایجاد ارتباطات قوی تر و گسترده تر با دستگاههای اجرایی، نهادهای دولتی و حاکمیت، شکاف موجود در جامعه را با راهکارهای خلاقانه مرتفع سازند.

معاون فرماندار شیراز در ادامه یکی از نقش‌های کلیدی سمن ها را توانمندسازی اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان‌های مردم نهاد آن است که جامعه را به سمت مسائل ضروری هدایت کرده و با دو بازوی آگاهی و مشارکت، نقش خود را به عنوان موتور محرک و نیروی پیش‌برنده برای اجتماع و هدایت نسل جوان زیر بیست سالی که تربیت آنها حتی از دست پدر و مادر و مربیان هم خارج شده است، ایفا کنند.

این مقام مسئول بر ضرورت اولویت شناسی و آسیب شناسی موضوعات مختلف اجتماعی و تعیین چشم اندازی برای آینده ایران عزیز اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: سمن‌ها باید با ترسیم چشم‌اندازی مشخص برای آینده و برنامه ریزی، در مسیر کاهش و رفع یکی از دغدغه‌های مهم امروز جامعه یعنی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، کودکان کار و تکدی گری که زیبنده خیابانهای شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نیست، گام بردارند.

طاهری با تاکید بر اینکه همه ما دغدغه داریم اما در مرحله عمل سهل انگاری و کوتاهی می‌کنیم، یادآور شد: سمن‌ها با عدم وابستگی به احزاب، گروه‌ها و ارگانهای دولتی، به صورت مستقل و غیر انتفاعی عمل کرده و دغدغه‌ مند و دلسوز جامعه هستند و از آنان انتظار می‌رود اولویت‌ها را با همین دیدگاه، شناسایی و مطابق با نیاز جامعه پیش ببرند.

او همچنین آسیب شناسی و یافتن علل ضعف و عدم اقتدار حداکثری سمن‌ها را یک ضرورت برشمرد و بر ارتباط دوسویه و روحیه تعاملی سمن‌ها با دستگاههای اجرایی و خدمات رسان شهرستان تاکید کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز ضمن تاکید بر ضرورت انعکاس عملکرد سمن‌ها یادآور شد، در راستای پویا سازی سمن‌ها، از متولیان سازمان های مردم نهاد شهرستان انتظار می‌رود از ادامه فعالیت تشکیلات فاقد اثر گذاری و سمن‌های غیرفعال جلوگیری کرده و تمرکز خود را بر سمن‌های فعال، پویا و خوشنام معطوف دارند.

طاهری همچنین با تاکید بر اهمیت طرح صیانت و جوانی جمعیت، تصریح کرد: ایران قوی تنها با ایران جوان محقق خواهد شد و همه ما در این حوزه مسئول هستیم و بایستی با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در راستای تحقق این مسئولیت اجتماعی خود گام برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54584

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.