• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

افتتاح پارک فناوری سلامت شیراز/رونمایی از ۵ محصول جدید

  • کد خبر : 54502
  • 09 دی 1401 - 14:04
افتتاح پارک فناوری سلامت شیراز/رونمایی از ۵ محصول جدید
پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پردیس این دانشگاه و در فضایی با پیش‌بینی امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه‌های تولیدی فعالیت خود را آغاز کرد.

پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور مسئولان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه آغاز به کار کرد و همزمان نمایشگاه واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه مراکز رشد آن دانشگاه نیز برپا و شماری از دستاوردهای تجهیزات ملزومات پزشکی و محصولات فناورانه و دانش بنیان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سحاب پرس، به نقل از علوم پزشکی شیراز، در این نمایشگاه از پنج محصول فناورانه و دانش‌بنیان شامل دستگاه پمپ «DVT» یا «IPC» برای جلوگیری از لخته شدن خون بیماران بستری، دستگاه اتوماتیک استخراج «DNA» برای آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی، دستگاه پوشر خون دیجیتال، دستگاه هوشمند تله مانیتورینگ علائم حیاتی، محصولات مولاژ آموزشی ویژه دستیاران جراحی و دستگاه اندازه گیری دُز بیمار از راه دور در حوزه پزشکی هسته ای برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری گفت: تلاش شده تا در این راستا، نتیجه تحقیقات پژوهشگران حوزه سلامت به صورت کاربردی در خدمت مردم باشد.

دکتر سید وحید حسینی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فضای دو هزار و پانصد متر مربعی در پردیس دانشگاه را در اختیار پارک فناوری سلامت شیراز قرار داده است، افزود: در حال حاضر ۳۴ شرکت فناورانه و دانش بنیان در این مجموعه مستقر است و اغلب محصولات مرتبط با حوزه سلامت را نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور تولید و عرضه کرده و برخی از آنان به کشورهای منطقه نیز صادر می شود.

حسینی با اشاره به رونمایی از پنج محصول جدید فناورانه و دانش بنیان حوزه سلامت، ابراز امیدواری کرد تا با تولید این محصولات، خدمات با بهای کمتر و مطمئن تر، به مردم و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه شود و اضافه کرد: این محصولات بر اساس نیازهای آموزشی و درمانی، در حوزه های پیشگیری، درمان و وسایل مورد نیاز مصرفی پزشکی بیماران و بیمارستان ها تولید شده است.

رئیس علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵ میلیارد تومان در حوزه پژوهش این دانشگاه هزینه شده است، ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان، شرکت های بیشتری در این حوزه ورود کنند و رشد فناوری و تجهیزات پزشکی افزایش یابد و ایران به جایگاه نخست منطقه در این حوزه دست یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54502

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.