• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

سومین سالگرد شهید سلیمانی؛ شبی خاطره‌انگیز در شیراز

  • کد خبر : 54470
  • 08 دی 1401 - 13:18
سومین سالگرد شهید سلیمانی؛ شبی خاطره‌انگیز در شیراز
آیین پایانی روایت حبیب ویژه سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «شب خاطره» در تالار حافظ شیراز برگزار شد و هم‌رزمان این شهید به بیان خاطراتی از حاج‌قاسم پرداختند و همسر شهید داوود جعفری از شهدای مدافع حرم نیز از لحظه رسیدن خبر شهادت سردار دلها به همسرش سخن گفت.

“شب خاطره” عنوان مراسم اختتامیه رویداد “روایت حبیب” شامگاه چهارشنبه هفتم دی با حضور جمعی از هنرمندان، فرهنگوران و مسئولان استانی و ملی در تالار حافظ شیراز برپا و طی آن برنامه‌های نقالی مرشد میرزا علی، نمایش صحنه‌ای، شعرخوانی قاسم صرافان و روایتگری سردار قاسم علی‌نژاد و سردار محمدعلی شیخی و گفت و گوی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد با همسر شهید داوود جعفری، اجرا شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از ارشاد فارس، در این رویداد؛ مرشد محسن میرزاعلی با همراهی ضرب مرشد مشکدان داستان‌هایی از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت‌هایی از مهربانی‌ها، دلاوری‌ها، پهلوانی‌ها و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی را نقل و اجرا کردند.

در ادامه روایت حبیب با روایتگری سرداران قاسم علی‌نژاد و محمدعلی شیخی هم‌رزمان و همسنگران حاج قاسم سلیمانی، نگاهی کوتاه به  به زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی داشت و نقش آن سردار شهید در دوران دفاع مقدس داشت. طی این روایتگری،  سردار قاسم علی‌نژاد به بیان نقش مهم سردار قاسم سلیمانی در عملیات‌ کربلایی ۵ در دوران دفاع مقدس پرداخت.

بیان فضلیت‌ها و ویژگی‌های سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای توانمند و مجرب نقطه از دیگر محورهای سخنان روایتگران در این محفل بود و سردار محمدعلی شیخی همرزم آن سردار شهید، ویژگی‌های اخلاقی او پرداخت .

خاطره همسر شهید داوود جعفری از روز شهادت سردار سلیمانی

گفت وگوی حجت‌الاسلام  سید محمد انجوی نژاد با همسر شهید داوود جعفری از شهدای مدافع حرم و برگزاری آیین اهتزاز پرچم حرم ابوالفضل پایان بخش این رویداد بود.

مریم احمدپورزادگان  در این گفت و گو، از سفرهای شهید جعفری خاطراتی بیان کرد و با یادآوری اینکه از او ۲ پسر ۱۳ و ۶ ساله به یادگار مانده است، گفت: شهید جعفری پدری نمونه بود که علیرغم مشغله فراوان، رسیدگی و همراهی با فرزندانش را همیشه در اولویت داشت و حالا با شهادتش، جای خالی او را نمی‌توان پر کرد.

همسر شهید جعفری همچنین به بیان خاطره‌ای از ساعتی که آن شهید از شهادت حاج قاسم مطلع شد پرداخت و گفت: روزی که حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید ما تهران نبودیم؛ زمانی که همسرم در حال خواندن نماز صبح بود یکی از دوستانش تماس گرفت و خبر شهادت حاج قاسم را به او داد؛ بسیار ناراحت شد.

او ادامه داد: از آنجا که همسرم همیشه در رکاب حاج قاسم سلیمانی بود موقع شنیدن خبر از بی قراری سر از پا نمی‌شناخت؛ تصمیم گرفتیم به تهران برویم؛ فکر انتقام گرفتن از خون سردار شهید سلیمانی از ذهن او بیرون نمی رفت و حتی نتوانست در مراسم تشییع حاج قاسم شرکت کند. ضربه شدیدی از این اتفاق تلخ خورد و هنگامی که به سوریه سفر کرد هم دوست داشت راه حاج قاسم را ادامه دهد.

همسر شهید داوود جعفری خطاب به حاضران در این مراسم گفت: همسرم همیشه در مورد امام زمان(عج) مطالعه می‌کرد و آرزو داشت ظهور این امام بزرگوار را به جلو بیندازد؛ من و فرزندانم هم ادامه دهندگان راه او هستیم؛ لذا از همه مردم هم تقاضا دارم مطالعات در مورد امام زمان و ظهور ایشان را بیشتر کنند و ادامه دهندگان راه شهدا باشند. بیشترین توسل من به حضرت زینب (س) است و صبر زینبی را طلب می‌کنم.

روایت حبیب، نقل داستان دلدادگی یک ملت است

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در حاشیه این مراسم گفت: روایت حبیب، روایت دلدادگی یک ملت است به مکتبی که نماد آن حاج قاسم سلیمانی بود؛ سردار بزرگی که همه هستی خود را تقدیم کرد تا ایران و اسلام باقی بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: این رویداد با تلاش مجموعه هنرمندانی که دست‌اندرکار روایت حبیب بودند شکل گرفت. هنرمندانی که در طول مدتی که در استان فارس بودند مورد استقبال مردم شریف قرار گرفتند.

محبی‌پور اضافه کرد: در روایت حبیب یادآوری شد آنچه که دشمنان به دنبال محو آن بودند. روایت حبیب یادها، خاطره‌ها و یادآوری بهترین و خوبی‌ها را مجددا زنده کرد و نفس تازه به روح روان و مردمی دمید که به دنبال اسطوره‌هایی هستند تا بدانند مرزهای ایران و اسلام توسط جانفشانی‌ها و ایثارگری های چه کسانی محفوظ باقی مانده و فرزندان خود را در پیگری‌های راه و روش حبیب های اسلام پرورش دهند.

به گزارش سحاب پرس، سومین حرم اهل البیت (ع) از یکم تا هفتم دیماه ۱۴۰۱میزبان دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» بود و آیین پایانی این برنامه نیز با عنوان «شب‌خاطره» در تالار حافظ با ادای احترام به روح ملکوتی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54470

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.