• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز خبر داد:

بررسی خروج سومین کارخانه آلاینده از حریم شیراز

  • کد خبر : 5440
  • 07 مرداد 1399 - 18:48
بررسی خروج سومین کارخانه آلاینده از حریم شیراز
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی خروج کارخانه‌های آلاینده از حریم شیراز گفت: طرح خروج کارخانه پشم شیشه، سومین کارخانه آلاینده از محدوده و حریم شیراز در کمیته‌‌ای تخصصی به ریاست دکتر «علی ناصری» عضو کمیسیون بررسی و نتیجه اقدامات صورت گرفته به زودی در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» با اشاره به یکصد و بیست و چهارمین جلسه این کمیسیون که به ادامه بررسی صنایع آلاینده شیراز و مساله خروج آنها از شهر اختصاص داشت و با حضور اعضای کمیسیون، شهردار منطقه ۹، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیر انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز برگزار شد، گفت: نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، معاونت شهرسازی شهرداری، اداره املاک و مستغلات، اداره امور حقوقی، شهرداری منطقه ۹ وهیات مدیره کارخانه پشم شیشه اعضای این کمیته تخصصی هستند که ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کنند.
وی افزود: بنا به تائید مسئولان و کارشناسان امر شیراز هشتمین کلانشهر آلوده کشور است بر همین اساس طرح جابه‌جایی بسیاری از کارخانه‌های آلاینده که در حریم و محدوده شهر قرار دارند بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز طرح انتقال صنایع آلاینده از شیراز را با هدف کنترل آلایندگی هوا و حفظ سلامت شهروندان دانست و تصریح کرد: اما همچنان تعدادی از این صنایع آلاینده در حریم و محدوده شهر فعالیت دارند.
امامی کارخانه پشم شیشه را یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌هایی عنوان کرد که در شمار صنایع آلاینده شیراز قرار داشته و اظهار داشت: طرح انتقال این کارخانه نیز از سال‌ها پیش مطرح بوده اما با گذشت چندین سال این موضوع نیز محقق نشده است.
گفتنی است کارخانه پشم شیشه استان فارس از سال ۱۳۵۷ در شهرک احمد آباد شیراز و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با پنج سالن تولید فعالیت خود را آغاز کرد.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5440

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.