• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا در فارس

  • کد خبر : 54345
  • 07 دی 1401 - 17:18
آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا در فارس
براساس آخرین اطلاعات آماری از وضعیت شیوع بیماری کرونا در فارس، هم‌اکنون ۱۵۷ بیمار مثبت یا دارای علائم مشکوک در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

آخرین داده‌های آماری از وضعیت شیوع کروناویروس در فارس حاکیست که از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح چهارشنبه ۷ دی، با انجام حدود ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار تست تشخیصی مولکولی و تست سریع، قریب به ۶۶۲ هزار فرد مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

برپایه همین اطلاعات آماری، از کل بیماران شناسایی شده در فارس، تاکنون بالغ بر ۶۵۴ هزار بیمار پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این گزارش حاکیست که طی ۲۴ ساعت گذشته با پذیرش و بستری ۱۶ بیمار جدید در مراکز درمانی فارس جمع کل موارد بستری به ۱۵۷ مورد رسیده است که ۲۱ بیمار به دلیل شرایط وخیم جسمی تحت مراقبت‌های ویژه درمانی هستند.

به گزارش سحاب پرس و به استناد آمارهای اعلام علوم پزشکی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته، همانند روزهای اخیر مورد جدید فوتی ناشی از کرونا در فارس گزارش نشده و تعداد قربانیان این بیماری همچنان ۸۱۷۰ نفر ثابت مانده است.

آمار مربوط به واکسیناسیون نیز نشان‌دهنده افزایش چشمگیر نبوده و در محدوده شهرستان‌های تحت نظارت علوم پزشکی شیراز، تعداد دُزهای چهارگانه تزریق شده به ۸ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۸۴ دُز رسیده است.

براساس همین آمار، از کل واکسن تزریقی، سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۹۹ دُز مربوط به نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۴۲ دُز مربوط به نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۲۷ دُز مربوط به نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۶۱۶ دُز نیز مربوط به یادآور واکسن(دُز چهارم) است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54345

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.