• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1
استاندار فارس؛

مردم ایران اثبات کرده‌اند که شهدا و ارزش‌های اسلامی را فراموش نمی‌کنند

  • کد خبر : 54279
  • 06 دی 1401 - 15:45
مردم ایران اثبات کرده‌اند که شهدا و ارزش‌های اسلامی را فراموش نمی‌کنند
استاندار فارس با یادآوری اینکه به فرموده امام راحل، ملت ایران بهتر از مردمان زمان پیامبر(ص) هستند، خاطرنشان کرد که این مردم بارها اثبات کرده‌اند که شهدا، ایثارگران و راه و آرمان‌های آنان را فراموش نمی‌کنند و پاسدار و حافظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۶ دیماه در آیین تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در محل استانداری فارس که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، بیان کرد: امروز مردمی ما را یاری و همراهی می‌کنند که پس از سی سال که از گذشت شهادت شهیدان دوران دفاع مقدس هنوز آنها را فراموش نکرده‌اند، ما باید بدانیم که از پله‌های استانداری که بالا می‌آییم، مدیون چه کسانی هستیم.

او ادامه داد: این شهدا ممکن است در نزد ما گمنام باشند اما در نزد خداوند متعال، شهدا و صالحین، انسان‌هایی بسیار برجسته و الگو هستند.

استاندار فارس افزود: امروز روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ اگر عمیق نگاه کنیم تعجب می‌کنیم که پس از حادثه غدیر و رحلت پیامبر (ص) با فاصله بسیار اندکی آنچه که پیامبر (ص) در طول دوران پیامبری و به ویژه در روز عید غدیر گفته بود عمدا و یا بر اساس برخی روش‌های زندگی کردن فراموش شد؛ متاسفانه همه مردم جز تعداد محدودی این شیوه‌ها و روش‌ها را فراموش کردند.

ایمانیه عنوان‌ کرد: وقتی می‌بینیم تاریخ تکرار می‌شود باید هوشیار باشیم؛ باید بدانیم این مسیر اگرچه تکرار می‌شود اما به فرمایش امیرالمومنین (ع) باید از تاریخ عبرت بگیریم. باید عبرت بگیریم که فرمایشات بزرگانی مانند پیامبران که از سوی خداوند ولی امر شده‌اند به این سادگی و راحتی فراموش می‌شود و برخی مسیر تاریخ را منحرف می‌کنند.

او گفت: امام خمینی (ه) فرمودند مردم زمان ما بهتر از مردم زمان پیامبر (ص) و ائمه اطهارند، چراکه این امام بزرگوار با درایتی که داشتند می‌دانستند مردمی ما را یاری و همراهی می‌کنند که امروز پس از سی سال که از شهادت شهیدان دوران دفاع مقدس گذشته هنوز شهدا را فراموش نکرده‌اند و امروز در این مراسم با شکوه تشییع حضور باشکوهی دارند.در این مراسم برخی شهدا گمنام هستند و خانواده آنها حضور ندارند؛ لذا مردمی که در این مراسم شرکت کردند فقط برای خود شهادت و شهید آمده‌اند.

ایمانیه با بیان اینکه پیکر یکی از شهدای گمنام در محوطه استانداری فارس به خاک سپرده شد، گفت: این اقدام برای آن بود که بنده و همه استانداران و مدیران و مسئولان آینده فارس بدانیم که مدیون چه کسانی هستیم و از چه مایه‌هایی استفاده می‌کنیم؛ بدانیم آرمان‌ها و عقاید شهدا چه بود و در وصیت نامه‌هایشان چه نوشتند و چه کسانی اولاتر از ما برای عمل کردن به وصیت نامه شهدا هستند. وظیفه اصلی بر دوش بنده و امثال بنده است. باید بدانیم که از پله‌های استانداری که بالا می‌آییم، مدیون چه کسانی هستیم.

استاندار فارس ضمن قدردانی از حضور پرشور و شعور مردم در آئین تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا در شیراز و سایر نقاط این استان، ابراز امیدواری کرد که همه بتوانیم دِین خود را به شهدای عزیز ادا کنیم.

به گزارش سحاب پرس، همزمان با تشییع پیکرهای ۴۰۰ شهید در کشور، مردم شیراز و استان فارس میزبان ۱۰ کبوتر خونین بال عرصه ایثار و شهادت بودند. آئین تشییع پیکرهای این شهدا صبح سه‌شنبه ۶ دی و همزمان با سالروز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)، انجام شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54279

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.