• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس

  • کد خبر : 54273
  • 06 دی 1401 - 0:38
احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی فارس از احتمال کاهش دمای هوا تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد تا پایان این هفته خبر داد و گفت: مانند سال زراعی گذشته موج سرمایی در حال عبور از روی فارس است و روند کاهش دما و احتمال  سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

نادر محمودی با تاکید بر اینکه پیرو هشدارهای روزهای گذشته تاکنون روند کاهش درجه حرارت رصد و خسارت به بخش کشاورزی این استان محتمل است، اضافه کرد: باید در صورت ضرورت ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان‌های این استان تشکیل و از امکانات و تجهیزات موجود استفاده شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از جهادکشاورزی فارس، محمودی با بیان اینکه حضور فیزیکی و بررسی و رفع نواقص احتمالی سیستم‌های تولید انرژی و تمهیدات ذخیره سوخت برای گلخانه داران، مرغداران و سایرفعالیت های محیط کنترل شده ضروری است، اظهار کرد: بررسی و مرمت پوشش گلخانه ها و مرغداری ها در مناطق شمالی استان فارس که امکان کاهش دما بیشتر است باید به سرعت انجام شود.

محمودی بر محافظت و ذخیره نهاده ها و علوفه مورد نیاز دامداری ها و مرغداری ها در مناطق احتمال بروز خطر سرمازدگی تاکید و اضافه کرد: پوشاندن وانتقال کندوها به مناطق مطمئن، جمع آوری  محصولات آماده برداشت و حمل به انبار در کل استان، بررسی و مرمت پوشش گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها جهت جلوگیری از اتلاف گرما و سرویس و راه اندازی تامین کننده های انرژی جایگزین ضروری است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه برای کاهش ریسک تولید و جبران خسارت احتمالی در برابر مخاطرات کشاورزان نسبت به تحت پوشش بیمه قراردادن زیربخش کشاورزی خود باید اقدام کنند، گفت: درصورت بروز خسارت موارد ارزیابی و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت در سامانه مخاطرات ایران باید ثبت شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54273

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.