• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس؛

ترویح فرهنگ منابع طبیعی با آگاه‌سازی مردم

  • کد خبر : 54262
  • 05 دی 1401 - 18:25
ترویح فرهنگ منابع طبیعی با آگاه‌سازی مردم
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بر لزوم استفاده از فرصت هفته منابع طبیعی برای ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی با آگاه سازی مردم و با استفاده از همه ظرفیت‌ها تاکید کرد.

منصور رضایی دوشنبه ۵ دی در نخستین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم هفته منابع طبیعی بر اجرای متفاوت برنامه‌ها در قالب ایده‌های بدیع و نو در طول ایام این هفته تاکید و اضافه کرد: هفته منابع طبیعی فرصت بسیار خوبی برای ارائه طرح، ایده‌پردازی و نوآوری‌ها با هدف آگاه‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی است.

رضایی با اشاره به انسجام گروهی در اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای هدایت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی به آحاد جامعه به ویژه مسئولان همه نهادها و سازمان‌ها، در زمینه انعکاس بیشتر و بهتر فعالیت‌ها و عملکردهای این مجموعه بهتر عمل کنیم.

وی افزود: در راستای اجرای مطلوب‌تر برنامه‌ها سعی براینست مراسم‌های مختلف این هفته از جمله برنامه‌های نهالکاری با حضور پررنگ مردم و تشکل‌هایی مردم نهاد برگزار شود.

رضایی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کاشت نهال توسط دانش آموزان با شعار “هردانش آموز ۱۰ نهال” گفت: این اقدام علاوه بر گسترش فرهنگ حفاظت از عرصه های طبیعی نقش بسزایی برای مشارکت نوجوانان در فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد روحیه بین آنان دارد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز گفت: دیدار با امام جمعه شیراز، برگزاری رژه موتوری یگان حفاظت منابع طبیعی و برپایی نمایشگاه بزرگ هفته منابع طبیعی، کلنگ زنی و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری، گلباران قبور شهدا و توزیع و غرس نهال با همکاری تشکل‌های مردمی بخشی از برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال است.

به گزارش سحاب پرس، هر ساله از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نامگذاری شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54262

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.