• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس؛

تشکیل ۱۷۶ پرونده تخلف طی آذر در فارس

  • کد خبر : 54251
  • 05 دی 1401 - 16:24
تشکیل ۱۷۶ پرونده تخلف طی آذر در فارس
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد که آذرماه، طی ۵۸۰ مورد بازرسی مشترک، ۱۷۶ پرونده تخلف برای صاحبان صنوف مختلف در این استان تشکیل شده است.

غلامرضا سالاری دوشنبه ۵ دی به خبرنگاران گفت: گشت‌های مشترک متشکل از نمایندگان صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، بهداشت و درمان و تعزیرات، به شکل مستمر بر روند فعالیت مراکز مختلف تولیدی، خدماتی و انبارها نظارت دارند.

سالاری گفت: طی یک ماه آذر امسال بالغ بر ۵۸۰ مورد بازرسی توسط این گشت‌ها در فارس انجام و منجر به تشکیل ۱۷۶ فقره پرونده تخلف و ارجاع آنها به شعب مختلف تعزیرات شد.

او با اشاره به اینکه احکام مرتبط با این پرونده‌ها نیز صادر شده است، گفت: متخلفان این پرونده‌ها، بعد از احراز تخلف از سوی شعب مختلف تعزیرات ۴۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

سالاری یادآور شد که در راستای اثربخشی هر چه بیشتر گشت های نظارتی مقرر شده است که پرونده های متشکله توسط این گشت‌ها به شعب ویژه‌ای ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی شود.

صدور حکم پرونده عرضه خارج از شبکه ۱۰۰تن سیمان

این مقام مسئول همچنین گفت: با گزارش بازرسین سازمان صمت در خصوص تخلف یک واحد صنفی مصالح فروشی در شهر شیراز، پرونده‌ای برای بررسی موضوع در تعزیرات استان تشکیل شد.

سالاری افزود: براساس اعلام بازرسین، این واحد صنفی طی معاملات غیرقانونی اقدام به عرضه خارج از شبکه ۱۰۰ تن سیمان کرده بود که در این رابطه متصدی واحد صنفی به تعزیرات احضار و تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: در بررسی‌ها تخلف متهم محرز و نهایتا حکم محکومیت وی به پرداخت جریمه نقدی ۶ میلیارد ریالی در حق دولت صادر شد.

محکومیت سه میلیاردی قاچاقچی دام

او همچنین گفت: مامورین انتظامی شهرستان شیراز تعداد ۶۷ راس گوسفند را از یک خودروی کامیون در محور شیراز به بندرعباس کشف کرده و پرونده‌ای را در این رابطه به شعبه هفتم تعزیرات فارس ارجاع دادند.

سالاری گفت: پس از بررسی موضوع مشخص شد که دام‌های مکشوفه با هدف قاچاق به خارج کشور حمل می‌شده، لذا با احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط دام‌ها و جریمه ۳ میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

ضبط محموله قاچاق قطعات رایانه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در ادامه به کشف ۱۴۰ قطعه کامپیوتری توسط پلیس شهرستان آباده اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه محموله مکشوفه فاقد اسناد و مدارک گمرکی بود، راننده خودرو بازداشت و پرونده‌ای برای بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی آباده تشکیل شد.

سالاری خاطرنشان کرد که در نهایت با احراز تخلف قاچاق کالا، حکم به ضبط محموله و جریمه ۶۹۰ میلیون تومانی متهم صادر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54251

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.