• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس؛

توسعه روابط فارس با سایر کشورها/باید با کوته فکری‌های اقتصادی مقابله کرد

  • کد خبر : 54249
  • 05 دی 1401 - 14:12
توسعه روابط فارس با سایر کشورها/باید با کوته فکری‌های اقتصادی مقابله کرد
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، از توسعه روابط این استان با سایر کشورها خبر داد و اضافه کرد که امسال نسبت به کل سال گذشته شاهد افزایش حضور هیئت‌های خارجی در فارس هستیم.

محمد فرخزاده دوشنبه ۵ دی به خبرنگاران گفت: سال گذشته شاهد سفر سفرای کشورهای افغانستان، صربستان و ایتالیا در ایران به فارس بودیم و سه هیئت تاجیکستانی، برزیلی و عمانی هم به این استان سفر داشتند؛ این در حالیست که تا پایان آذرماه امسال شاهد افزایش حدود ۵۰ درصدی این مراودات بوده‌ایم.

فرخزاده با بیان اینکه توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، سلامت، علمی و… بین استان فارس و کشورهای مختلف، معرفی ظرفیت‌های استان فارس و انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری از موضوعات عمومی مطرح در ملاقات مسئولان فارس با هیئت‌های خارجی بوده است، اضافه کرد: بعضی از این هیئت‌ها با اهداف اختصاصی به استان فارس سفر کرده‌اند.

او گفت: حضور هیئت مجارستانی با هدف توسعه روابط فرهنگی، حضور متفاوت هیئت ۵۰ نفره کشور موریس در شیراز و امضا تفاهمنامه‌های اقتصادی با اتاق بازرگانی، حضور سفیر عمان در شیراز و توافق برای ایجاد مکانیزم حل مشکلات اتباع آن کشور در حوزه بهداشت و درمان، حضور سفیر کنیا و توافق برای ایجاد میز گردشگری متقابل در شیراز و نایروبی، حضور هیئت کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل با هدف تسهیل در امور و خدمت رسانی به پناهندگان، حضور هیئت تاچیکستانی و برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در شیراز و توافق برای برگزاری هفته فرهنگی شیراز در تاجیکستان، اهدا نشان ویژه دولت قطر به استاندار فارس، حضور تجار کویتی، عراقی و برخی کشورهای اروپایی، بخشی از مراودات بین فارس و سایر کشورها بوده است.

جانشین استاندار در شورای سلامت فارس همچنین با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت گردشگری سلامت در این استان، بر لزوم تقویت روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان جمهوری اسلامی تاکید و اضافه کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان فارس برای تحقق این موضوع پذیرای هیئت‌هایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و تاجیکستان بوده که با هدف شرکت در نمایشگاه گردشگی سلامت به استان سفر کردند و این سفرها منجر به قراردادهای خوبی با تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر معرفی ظرفیت های فارس در حوزه سلامت و بررسی راهکاری های توسعه روابط در این حوزه، موقعیت ویژه ابر پروژه شهر سلامت در شیراز برای این هیئت‌ها به صورت میدانی تشریح شد.

قائم مقام استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس اضافه کرد: بی توجهی به مراودات بین النمللی و اهمیت ارزش افزوده صادرات برای تقویت تولید داخلی از مهمترین عوامل پیشرفت استان به شمار می‌رود که سال هاست به دلیل کمبود آموزش و وجود باورهای غلط و نبود سختگیری در استانداردسازی و توسعه روابط با سایر کشورها مغفول مانده است.

فرخزاده با بیان اینکه مباحث اقتصادی ادبیات و مراودات خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد ناآگاه امروز در برخی رسانه‌ها و محافل دائما تلاش می‌کنند رشد چشمگیر استان فارس در زمینه صادرات را ناکارآمد جلوه دهند. این افراد ریل گذاری در این بخش توسط دولت و همکاری بخش خصوصی دلسوز و توانمند را هزینه ساز و کالای لوکس تلقی می‌کنند، این نوع تفکر نتیجه‌ای جز زمینگیر کردن روند توسعه عایدی دیگری ندارد.

معاون استانداری فارس تاکید کرد که باید با یک عزم جدی در مقابل کوته فکری‌های اقتصادی و موانع تولید و خدمات مولد ایستادگی کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54249

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.