• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
استاندار فارس؛

اقدامات خوبی در زمینه رونق کسب و کار در فارس انجام شده است

  • کد خبر : 5415
  • 06 مرداد 1399 - 21:46
اقدامات خوبی در زمینه رونق کسب و کار در فارس انجام شده است
استاندار فارس گفت: ظرف سال‌های اخیر اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در زمینه شفاف سازی و رونق کسب کار در کشور انجام شده و این استان هم در این زمینه وضعیت مطلوبی داشته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، عنایت الله رحیمی در آیین آغاز به کار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان فارس که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به صورت ویدیو کنفرانس در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: پس از مطرح شدن بحث راه‌اندازی این پنجره واحد از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، استان فارس به عنوان دومین استان این پنجره را آماده افتتاح کرد که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم.

وی با قدردانی از تلاش های اتاق بازرگانی در خصوص فعالیت های تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و بهبود کسب و کار استان اظهار داشت: هم‌اینک استان فارس در زمینه راه‌اندازی کسب و کار در کشور در رتبه نهم قرار دارد که تا قبل از این جایگاه، فارس در رتبه بیست و سوم کشور قرار داشت.

رحیمی افزود: پیشنهاد می‌شود که با همکاری تمام قوا، علاوه بر اینکه برای کوتاه سازی فرآیند اداری ثبت شرکت‌ها اقدام می‌کنیم، مدت زمان این کار را که از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش یافته است نیز همچنان کاهش دهیم.

استاندار فارس گفت: همچنین امیدواریم با هماهنگی قوا، شاهد تسهیل در زمینه تجارب به ویژه تجارت خارجی به عنوان یکی از شاخص‌ها، جا به جایی پول و ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در کشور و رفتن به سمت تثبیت اقتصاد باشیم که با تلاشی که در هیات دولت در حال انجام است تحقق این اهداف دور از دسترس نیست هرچند همه می‌دانیم که کشور از سوی استکبار تحت فشار و تحریم قرار دارد.

وی اضافه کرد: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار دارای مزیت‎هایی است و می‌تواند زمینه‌ساز رونق کسب و کار در استان و کشور شود.

رحیمی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی این پنجره، موضوع به شکل شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و می‌توانند به گونه‌ای شفاف بر این فرآیند نظارت لازم را داشته باشند.

این آیین به طور همزمان و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در چهار شهر شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5415

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.