• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
7

خداوند مردم را به عنوان دستگاه نظارتی جهت پشتیبانی حاکمیت قرار داده است

  • کد خبر : 5412
  • 06 مرداد 1399 - 21:39
خداوند مردم را به عنوان دستگاه نظارتی جهت پشتیبانی حاکمیت قرار داده است
جلسه شورای اداری شهرستان نیریز با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس،دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در شروع سخنان خود بیان داشت :در نگاه اسلام و احکام دین، ۹۰ درصد مردم باید برای تعالی بخشیدن به فرد و جامعه، حرف بزنند، مطالبه کنند و از یکدیگر مواظبت کنند. در تعالی بخشی دو مورد باید رعایت شود، اولین مورد مطالبه مودبانه از مسئولین در دستگاه قضایی، قوه مقننه و سایر دستگاه ها و دومین مورد تذکر زبانی مودبانه نسبت به یکدیگر است.

دبیر ستاد در ادامه گفت :مردم باید قدرت حرف زدن را پیدا کنند و مسئولین هم باید بستر را برای مردم فراهم و از مردم حمایت کنند. اگر این چنین شود بسیاری از مشکلات حل می گردد. خداوند مردم را به عنوان دستگاه نظارتی جهت پشتیبانی حاکمیت قرار داده و باید همه تلاش نمایند که این امر محقق شود آن وقت به سمت شکل گیری ساختار اسلامی هستیم و هر چیزی در جای خود قرار می گیرد.

سلیمان مهدوی در ادامه با بیان اینکه شرط مطالبه گری و تذکر لسانی صحیح، داشتن علم است خاطرنشان کرد :امر به معروف و نهی از منکر را باید یاد بگیریم و یاد بدهیم که لازمه ان تشکیلاتی و ساختاری عمل کردن است و ساختار ها و اداراتی که مکلف به یاددهی و آموزش مردم هستند به تکلیف شان عمل نمایند.

وی در پایان افزود :امام علی علیه السلام فرمودند همه کارهای خیر به علاوه جهاد در راه خدا یک قطره و امر به معروف و نهی از منکر دریای پهناور است. اگر فرض کنیم دریا ۱ میلیون قطره باشد، یک قطره آن شامل همه چیز می شود و ۹۹۹ هزار قطره بقیه امر به معروف و نهی از منکر است. اگر خودمان را از شیطان دور نگه داریم اگر مسئولین را امر به معروف و نهی از منکر کنیم حاکمیت اسلامی شکل می گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5412

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.