• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا وجود دارد

  • کد خبر : 54069
  • 03 دی 1401 - 20:16
احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا وجود دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا و فوت براثر این بیماری در سایر نقاط جهان و کاهش سطح ایمنی در جامعه و افت میزان رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه، احتمال افزایش موارد ابتلا در کشور و فارس وجود دارد.

دکتر سید وحید حسینی در نشست شنبه سوم دیماه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن بیان اینکه در برخی کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستیم، افزود: در کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان و برزیل تنها در بیست و چهار ساعت، شاهد بروز بیش ۳۱۰ هزار مورد جدید ابتلا و ۱۶۰۰ مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ بوده ایم.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به کاهش سطح ایمنی و به حداقل رسیدن میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا، گفت: کاهش جدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه و اوج گرفتن موارد ابتلا و فوت کرونا در برخی نقاط جهان، احتمال افزایش روند شیوع کروناویروس در ایران و فارس باید جدی گرفته شود.

او مهمترین راهکار برای مقابله با بحران افزایش موارد ابتلا و رشد آمارهای کرونا را ارتقاء سطح ایمنی افراد به ویژه گروه‌های هدف نظیر سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، کودکان و مادران بارادار دانست و گفت: همزمان با این اقدام، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مداوم دست ها در پیشگیری از گسترش بیماری بسیار موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس برای پذیرش افراد دارای علایم بیماری، بر اهمیت تکمیل چرخه واکسیناسیون از سوی مردم تاکید کرد.

دکتر عباس رضائیان‌زاده گفت: هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، اسپایکوژن، نورا و ایران کووبرکت پلاس در مراکز واکسیناسیون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز موجود است و مردم می توانند با مراجعه به مراکز مشخص شده، واکسن موردنیاز خود را با راهنمایی کارشناسان مستقر، انتخاب و دریافت کنند.

آخرین وضعیت رنگبندی کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین، با اشاره به تداوم وضعیت زرد در سه شهرستان خرم‌بید، خرامه و کوهچنار، گفت: دیگر شهرستان‌های استان فارس با وضعیت آبی مواجه‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد که علیرغم حاکمیت وضعیت آبی در اکثر نقاط فارس، ۲ عامل، تداوم این وضعیت را تهدید می‌کند، گفت: نخستین عامل نگران کننده شیوع دوباره بیماری در برخی کشورهای دنیا و دومین عامل را کاهش میزان رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه است.

این مقام مسئول از تداوم روند کاهشی میزان مراجعه افراد برای دریافت دُزهای تکمیلی واکسن کرونا در فارس خبر داد و این امر را در کاهش سطح ایمنی جامعه اثرگذار دانست.

رئیس علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که کرونا هنوز در جهان و ایران ریشه کن نشده و چرخه انتقال این بیماری تداوم دارد لذا شهروندان با دریافت به موقع واکسن پیش از مواجهه با موج بعدی این بیماری، به ویژه در مورد افراد گروه‌های هدف، احتمال اوج گیری مجدد این بیماری را کاهش دهند.

آخرین آمار کرونا در فارس

به گزارش رسانه ها و براساس آخرین آمارهای اعلامی، از ابتدای شیوع کروناویروس تا صبح شنبه سوم دی، دو میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۵۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ۸۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این آمار حاکیست که با بستری ۲۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۵۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۰ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۶۳۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۱۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۹۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۳۸ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۱۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۵۷۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54069

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.