• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
معاون وزیر صمت؛

لزوم ایجاد پایانه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی در فارس

  • کد خبر : 54006
  • 01 دی 1401 - 14:07
لزوم ایجاد پایانه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی در فارس
معاون وزیر صمت بر لزوم ایجاد پایانه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی در فارس تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد از سرمایه گذاران قطری و اماراتی کمک بگیریم تا هاب بزرگ صادرات محصولات کشاورزی در فارس را راه‌اندازی کنیم.

علیرضا پیمان پاک شامگاه چهارشنبه ۳۰ آذرماه یکم دی ماه با حضور در میز ملی انجیر و انار در شهرستانهای استهبان و نی‌ریز بیان کرد: شیوه فروش، هرساله تغییر می‌کند و کالاها در فضای رقابت قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: انتخاب صحیح بازار با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر آن نقش بسزایی در افزایش رقابت صادراتی و رشد صادرات کالاها دارد.

پیمان پاک با اشاره به اینکه شاهد تلاش دولت در توسعه صادرات هستیم و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است، تصریح کرد: تلاش برای توسعه بازارهای هدف صادراتی و شناخت بِرندها مدنظر است، چرا که هر کشوری در تلاش است یک دلار بیشتر سهم بازار را بدست بیاورد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد که علی‌رغم کارشکنی‌هایی که وجود دارد؛ تحریم هیچ وجود خارجی ندارد، چرا که اصل تحریم‌ها داخلی است؛ لذا ما بر اساس پتانسیل‌ها و نیازسنجی‌ها بازارهای هدف و جدید را برای محصولات مختلف که همسو هستند را مشخص و در تلاشیم تا ساز وکار گمرکی و لجستیکی را حل کنیم.

پیمان پاک با بیان اینکه بر اساس پتانسیل‌های موجود ابزارهایی را ایجاد کردیم تا از ظرفیت‌ها و اتحادیه اوراسیا بهره‌مند شویم و این فرصتی است که باید استفاده کنیم، ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم با تغییر رویکرد به سمت صادرات کالاهایی حرکت کنیم که جایگزینی آن‌ها از سوی رقبای ما دشوارتر و حتی غیرممکن باشد.

او در این جلسه به مسئولان فارس و باغداران نی‌ریزی پیشنهاد داد تا یک شرکت مدیریت صادرات در حوزه انار با هماهنگی استانداری و فرمانداری شهرستان تشکیل دهند و منفعت کل تولید کننده، باغداران و تامین کنندگان را رعایت کند.

پیمان پاک همچنین افزود: اگر اینکار محقق شود دستاورد بزرگی است و ما نیز این شرکت مدیریت صادرات را به همه مجموعه‌ها معرفی خواهیم کرد؛ همه رایزنان آن را دنبال کنند و مراکز تجاری آن را هدفگذاری کنند و از این ظرفیت استفاده در تمام نمایشگاه‌ها و متناسب با آن استفاده شود.

معاون وزارت صمت بیان کرد: اگر شرکت مدیریت صادرات محصولات انجیر و انار در استان فارس تشکیل و در راستای اهداف مورد نظر و پتانسیل‌ها توانست موفق پیش رود ما نیز اعلام آمادگی خواهیم کرد که برای توسعه بازار با فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشورهای خارجی مذاکره خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه فارس قطب جهاد کشاورزی و باغبانی در کشور و این استان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه محصولات کشاورزی داراست، بر لزوم ایجاد پایانه سورت و بسته بندی تاکید و بیان کرد: اگر این فرآیند محقق و ایجاد شود ما نیز در وزارت صمت تلاش خواهیم کرد از سرمایه گذاران قطری و اماراتی کمک بگیریم تا هاب بزرگ صادرات محصولات کشاورزی در استان فارس را راه اندازی کنیم تا در حوزه صادرات موثر واقع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین اولویت‌بندی بازارهای هدف را یکی از اقدامات سازمان توسعه تجارت عنوان کرد و کشورهای همسایه را جزو اولویت اول برشمرد و گفت: مقرر شد رایزنان در بازارهای اصلی مثل چین برای خرید به شهرستان استهبان اعزام شوند.

پیمان پاک در ادامه مهمترین موضوع در توسعه صادرات را ایجاد برقراری ارتباط موثر دانست و افزود: ما در حوزه شرق آسیا و کشورهای همسایه فرصت‌های خوبی برای صادرات محصولات داریم که اگر این ارتباط به درستی برقرار شود و مجموعه‌ای در قانون کنسرسیوم و شرکت‌های مدیریت صادرات داشته باشیم می‌توان محصولات را در حجم‌های بالا تامین کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54006

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.