• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رییس کل دادگستری استان فارس؛

اعدام عاملان تعرض به بانوان در شیراز

  • کد خبر : 53993
  • 01 دی 1401 - 1:09
اعدام عاملان تعرض به بانوان در شیراز
رئیس کل دادگستری فارس گفت: عاملین تعرض و تجاوز به بانوان در پارک دراک، جاده صدرا و اکبرآباد شیراز که مهرماه سال گذشته شناسایی و بازداشت شده بودند، صبح پنجشنبه اول دی در زندان عادل‌آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی  با اشاره به اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام ۳ متجاوز به عنف پس از رسیدگی در تیرماه امسال در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شد، به خبرنگاران گفت: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تایید شد.

وی گفت: این ۳ متجاوز به عنف سال گذشته به صورت مسلحانه در تفرجگاه دراک و جاده‌های صدرا و اکبرآباد شیراز با سلاح سرد اقدام به سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف نسبت به تعدادی از بانوان کرده بودند.

موسوی افزود: پس از شکایت تعدادی از خانواده‌ها در خصوص تعرض تعدادی افراد ناشناس در  تفرجگاه دراک موضوع در دستور کار ویژه بازپرس ویژه دادسرای جنایی دادسرای شیراز قرار گرفت و عوامل این اقدام غیرانسانی پس از شناسایی طی چند عملیات ضربتی و درگیری مسلحانه دستگیری شدند.

او ادامه داد: تعدادی از بانوان شاکی و همچنین نزدیکان آنان در جریان اقدام مجرمانه، خشن و غیر انسانی این افراد به شدت دچار آلام روحی و روانی شده یا در بیمارستان بستری شدند.

موسوی گفت: دستگاه قضایی با آراء قاطع خود و مدافعین امنیت مردم در فراجا و دستگاه‌های امنیتی با برقراری نظم و امنیت و برخورد قانونی با مجرمان، همواره به صورت عملی و در میدان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور از پرونده‌های مهم استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم استان مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، افزود: افرادی که افکار شیطانی مشابهی را در سر می‌پرورانند از عاقبت شوم و مجازات سخت این مجرمان درس عبرت بگیرند.

اواخر تابستان سال گذشته در پی سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف تعدادی از بانوان و ضرب‌وجرح همراهان آنان در شیراز، با اقدام سریع و هماهنگ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مجرمان شناسایی، دستگیر و محاکمه شدند و صبح امروز (اول دی‌ماه ۱۴۰۱) حکم اعدام این ۳ متجاوز به نوامیس، در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53993

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.