• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

برگزاری کارگاه جشنواره فیلم ۱۰۰ در شیراز

  • کد خبر : 53991
  • 01 دی 1401 - 10:04
برگزاری کارگاه جشنواره فیلم ۱۰۰ در شیراز
کارگاه تخصصی جشنواره فیلم ۱۰۰  با عنوان «چگونه یک فیلم ۱۰۰ ثانیه ای بسازیم» در حوزه هنری فارس برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، حسین دارابی کارگردان، عصر چهارشنبه ۳۰ آذر در کارگاه فیلم ۱۰۰ با اشاره به اهمیت موضوع در فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای گفت: از نگاه بسیاری شاید موضوع و قصه فیلم در این گونه آثار مهم ترین عنصر کار باشد و پرداختن جدی به آن می تواند ما را در رسیدن به کاری ویژه یاری کند.

دارابی ادامه داد: البته من شخصا نگاه دیگری دارم و معتقدم علاوه بر اهمیت قصه و مضمون و نقش آن در ساخت فیلم، کارگردانی جایگاه ویژه تری دارد و نوع نگاه ما به سوژه و کارگردانی اثر می تواند نقشی محوری و کلیدی داشته باشد.

وی با ذکر خاطراتی از دوران فعاللیتش،گفت اضافه کرد: منتظر این نباشید که کسی دنبال شما بیاید و بگوید بفرمایید فیلم بسازید، این شما هستید که باید دنبال فرصت ها باشید و برای خودتان فرصت بسازید.

این کارگردان سینما اضافه کرد: زمانی در دفتر فیلمسازی مشغول به کار بودم ایده ای داشتم ان را نوشتم و هرکس که انجا می امد و توان حرفه ای داشت را گیر می اوردم و کارم را می خواندم و از او نظر می خواستم.

وی افزود: وقتی کار به پختگی رسید مشکل تهیه کننده و سرمایه داشتم. نهایتا هیاتی پیشنهاد داد و پول اندکی در اختیارم گذاشت تا بتوانم دوربین و بخشی از لوازم اولیه را برای کار اماده کرده و وارد شرایط تولید شوم.

دارابی در ادامه تشریح این تجربه افزود: مسئله بعدی انتخاب بازیگر بود. سراغ بازیگری شناخته شده در تئاتر رفتم و از او خواستم بازی در کار مرا بپذیرد اول نمی پذیرفت خواستم فیلمنامه را بخواند اما گفت فرصت ندارم و ایده ات را برایم تشریح کن، اما وقتی ایده را شنید، خوشش آمد و بازیگری در این کار که تجربه نخست من بود را پذیرفت.

وی ادامه داد: برای کارهای فنی  سراغ دوستانی رفتم که ان زمان نیروهای جوان سینما بودند و امروز برخی نام اور و مطرح هستند انها به خاطر دوستی و رفاقت قبول کردند که در این کار کمک کنند.

کارگردان هناس گفت: آن زمان از نظر زندگی نیز در وضعیتی خاص بودم حتی به منزل تازه رفته و تحت فشار بودم اما تلاش کردم و کار بحمدا… ساخته شد در طول ساخت فشار زیادی را متحمل شدم اما نتیجه کار راضی کننده بود.

وی در تشریح شرایط پس از تولید اثر گفت: کار پس از تولید در جشنواره های مختلفی شرکت کرد، همانجا آقای محمدرضا شفاه تهیه کننده کار مرا دیده بود و فرستاده بود که می خواهم با کارگردان کار حرف بزنم. به من پیشنهاد دادند اگر طرحی داری حاضریم حمایت کنیم.

دارابی گفت: به دنبال این پیشنهاد، من طرح کار کوتاه علمک را دادم که ساخته شد و از اینجا قصه برای من تفاوت پیدا کرد و در شرایطی جدی تر دنبال کار رفتم. به هرحال مهم این است که ننشستم و دنبال ساختن فرصت برای خودم بودم و شما نیز باید چنین کنید.

این کارگاه با همراهی مشترک واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و انجمن سینمای جوان شیراز به عنوان پیش درامدی بر جشنواره فیلم ۱۰۰ برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53991

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.