• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کرونا تاکنون جان ۴۴۷ هم استانی را گرفت

  • کد خبر : 5395
  • 06 مرداد 1399 - 21:24
کرونا تاکنون جان ۴۴۷ هم استانی را گرفت
بر اساس آخرین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس، تاکنون ابتلای 30 هزار و 576 نفر در استان فارس به قطعیت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استودیو سلامت دانشگاه، با اشاره به بررسی بیش از ۲۰۸ هزار نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان فارس، آخرین آمار مبتلایان را ۳۰ هزار و ۵۷۶ مورد اعلام کرد.
دکتر «عبدالرسول همتی» با ابراز تاسف از درگذشت ۱۲ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، افزود: مجموع جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، هم اکنون به ۴۴۷ مورد رسیده است.
او همچنین آمار بیماران مشکوک و علامت دار بستری در مراکز درمانی استان را هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۱۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
دکتر همتی همچنین با اشاره به آمار بهبودیافتگان این بیماری گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان دو توصیه مهم برای مصونیت در برابر کروناویروس توضیح داد: یکی از دلایل مهم افزایش شیوع این بیماری در استان، افزایش سفر به ویژه به استان ها جنوبی کشور و یا سفرهای ساکنان این استان ها به فارس بوده که امیدواریم مردم استان همانند ایام نوروز، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین با اشاره به ارزیابی های اساتید گروه اپیدمیولوژی دانشگاه، از تاثیر استفاده از ماسک در کاهش موارد بستری تا ۶۰ درصد و کاهش موارد مرگ و میر تا ۷۰ درصد، در هنگام خروج از منزل خبر داد.
دکتر همتی از عموم مردم استان دعوت کرد تا با همکاری در این اقدامات ساده، در کمک به مهار این بیماری، مشارکت داشته باشند

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5395

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.