• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس؛

نهضت سوادآموزی از افتخارات نظام اسلامی است/۹۷ درصد جامعه هدف فارس باسوادند

  • کد خبر : 53754
  • 27 آذر 1401 - 14:46
نهضت سوادآموزی از افتخارات نظام اسلامی است/۹۷ درصد جامعه هدف فارس باسوادند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه طی ۴ دهه گذشته، تحولی شگرف در ارتقاء نرخ باسوادی جامعه ایران حادث شده است، نهضت سوادآموزی را از افتخارات مسلم نظام اسلامی ایران دانست.

مجید احمدی یکشنبه ۲۷ آذر به خبرنگاران گفت: سواد آموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست بلکه ابزاری حتمی در راستای استمرار حیات درخت تنومند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

احمدی از سوادآموزی به عنوان صدقه جاریه یاد و اضافه کرد: قبل از اسلام و در ایران باستان سوادآموزی ویژه طبقات بالا و اشرافی جامعه بود اما با طلوع خورشید رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و گسترش فرهنگ اسلامی این تبعیض  ازبین رفت و فراگیری دانش با شعار “زگهواره تا گور دانش بجوی” در سطح جامعه مرسوم شد.

احمدی به تشریح تاریخچه سوادآموزی در ایران پرداخت و اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب (ره)، مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی خیل عظیم بی سوادان را که قربانی سیاست های عقب نگهداشتن مردم از توسعه و فرهنگ شده بودند را امیدوار کرد.

وی  ادامه داد: در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب، تلاش‌های بی وقفه‌ای در راستای پوشش افراد بیسواد انجام شد، به طوری که مقایسه آمارهای نرخ باسوادی کنونی با دوران ستمشاهی نشان از یک انقلاب و تحول عظیم در حوزه سودآموزی دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، آمار باسوادی در جامعه هدف را بیش از ۹۷ درصد اعلام و اضافه کرد:  مردمی کردن سوادآموزی، سوادآموزی مدرسه محور و بهره مندی از ظرفیت‌های شورای پشتیبانی سوادآموزی برای طرح سوادیار از مهمترین سیاست های اجرایی سوادآموزی است.

او خاطرنشان کرد: در راستای ریشه کن کردن بیسوادی، استفاده از حلقه‌های میانی نظیر بسیج، حوزه های علمیه، معلمین بازنشسته و شاغل، و …، از سیاست های دولت مردمی سیزدهم است.

احمدی گفت: جهادی و مردمی بودن، بهره مندی از ظرفیت خیرین، شبکه سازی و غیر رسمی بودن از ویژگی های طرح سوادیار است.

این مقام مسئول از وجود ۲۸۰۰ آموزش دهنده در استان فارس خبر داد و افزود: آمار سوادآموزان در فارس بیش از ۷۲ هزار نفر است که از این تعداد، ۲۱ هزار نفر سال ۱۴۰۰ و ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر امسال کلاس‌بندی شده‌اند و ۱۵۰۰ نفر نیز در طرح کمیساریای عالی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، پایان کلاس‌های سواد آموزی امسال و برگزاری آزمون را دهم دیماه اعلام و اضافه کرد: سوادآموزی  از سیاست های اصلی دولت انقلابی سیزدهم است لذا در این راستا نهضت سوادآموزی  از تمام ظرفیت‌های موجود بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53754

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.