• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
1
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار شد؛

تلاش نمایندگان مردم شیراز در مجلس برای تأمین منابع مالی قطار شهری/ رینگ خطوط یک و دو متصل شوند

  • کد خبر : 53725
  • 26 آذر 1401 - 13:23
تلاش نمایندگان مردم شیراز در مجلس برای تأمین منابع مالی قطار شهری/ رینگ خطوط یک و دو متصل شوند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از نمایندگان شهر شیراز در مجلس درخواست کرد: در زمینه تأمین منابع مالی مترو شهر شیراز از جمله خط ۲مترو تلاش چشمگیری داشته باشند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط ۲مترو شیراز گفت: تاثیرات مثبت حمل‌ونقل ریلی در زمینه مدت زمان کاهش سفرهای درون شهری، مصرف سوخت‌های فسیل، ،کاهش ترافیک و ایجاد ایستگاه‌های سرمایه‌گذاری برکسی پوشیده نیست.

او از نمایندگان شهر شیراز در مجلس درخواست کرد: در زمینه تأمین منابع مالی  مترو شهر شیراز از جمله خط ۲مترو تلاش چشمگیری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در صورت تزریق تأمین منابع مالی دولت در زمینه حمل‌ونقل، بهره‌برداری از این خط در مسیر  توسعه مترو در محور  جنوبی و شمالی کلانشهر شیراز در  مدت کمتر از ۳۰ماه یک اقدام قابل اجرا است؛ چرا که براساس تعهد زمانی و توان جهادی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و مجموعه شهرداری  شاهد بهره‌برداری خط دو مترو در زمان مشخص شده هستیم.

طاهری بار دیگر بر پیگیری ویژه نمایندگان مجلس در زمینه تامین منابع مالی خط ۲مترو شیراز تاکید کرد تا شهر شیراز در مسیر توسعه حمل و نقل ریلی بتواند مسیر پیشرفت را طی  کند.

او همچنین بر تفکیک سازمان حمل‌ونقل ریلی و تبدیل  به دو سازمان مجزا توسط شهردار شیراز  تاکید کرد و گفت: سازمان حمل‌ونقل ریلی باید به دو سازمان در حوزه اجرا و بهره‌برداری تبدیل شود و این موضوع بصورت جدی در دستور کار شهردار شیراز قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مصوبه شورا در زمینه اتصال رینگ خط یک و دو مترو به یکدیگر  تصریح کرد: خط ۲ مترو ارزش خود در حمل‌ونقل مسافر را زمانی دوچندان می‌کند که خط ۲ مترو بعد از ایستگاه میدان کلبه سعدی به بلوار فضیلت و ایستگاه خط یک مترو متصل شود و شاهد تکمیل رینگ حمل‌ونقل ریلی در خط یک و دو خواهیم بود.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53725

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.