• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مهر ایران؛

مسیر مقدس «قرض‌الحسنه» را با هم طی خواهیم کرد

  • کد خبر : 53718
  • 26 آذر 1401 - 16:08
مسیر مقدس «قرض‌الحسنه» را با هم طی خواهیم کرد
مدیرکل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: پشتوانه ۱۵‌ساله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و تجربیات مفید و عظیمی که درطول این مدت به‌دست‌آمده، پشتوانه‌ای محکم برای طی این مسیر خداپسندانه و مردم محسوب می‌شود. در این مسیر کنار یکدیگر خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «روح‌الله قاسمیان» رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس بانک با انتشار یادداشتی اختصاصی در روزنامه فرهیختگان، تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را امری مبارک خواند و ادامه داد: «تبدیل کردن مفهوم قرض‌الحسنه از یک «ارزش انتزاعی» به یک «رویکرد عملیاتی» در مبادلات روزمره و کلان، ماموریت و کارویژه‌ای بوده که در راستای تحقق آن گام‌های بلند و ارزشمندی برداشته‌ شده است.

یکی از این اقدامات مهم، تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. بر همین اساس فرارسیدن پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امری مبارک برای تک‌تک مردم و ساختار اعتباری و بانکی کشورمان محسوب می‌شود.

به‌عبارت بهتر، برکات تثبیت فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور، قطعا فراتر از آن است که بخواهیم آن را در کالبد یک بانک تجسم کنیم. بااین‌حال تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و به‌خصوص اقدامات صورت‌گرفته در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، به‌وضوح نشان داد که چگونه می‌توان یک «ارزش ذاتی» را تبدیل به یک «مبنای معاملاتی و مبادلاتی» در جامعه کرد.

قویا بر این باوریم که ارتقای ساختار بانکداری براساس قرض‌الحسنه، این سنت الهی و خداپسندانه، مولد اعتماد عمومی میان سه لایه مهم یعنی «مردم»، «نظام بانکی» و «ساختار اقتصادی کشور» خواهد بود. ترکیب و نحوه تاثیرگذاری این سه‌لایه بر یکدیگر قابل‌توجه است: در لایه اول، شهروندان نسبت به آثار و برکات قرض‌الحسنه و تامین بسیاری از نیازهای خود برمبنای این ساختار معاملاتی آگاه می‌شوند و همین آگاهی اولیه، مهم‌ترین پیش‌شرط در نظام‌مندسازی مناسبات بانکداری قرض‌الحسنه محسوب می‌شود.

در اینجا ارتباط شهروند و بانک قرض‌الحسنه شکل می‌گیرد، بنابراین یک بانک قرض‌الحسنه موفق دو وظیفه مهم برعهده دارد: یکی اقناع شهروندان درخصوص آثار مادی و معنوی قرض‌الحسنه و دیگری ارتقای کارآمدی ساختار و چهارچوبی که اعتماد شکل‌گرفته در میان افکار عمومی را بتوان در آن هدایت کرد. پس در اینجا هم نگاه فرهنگی- ارزشی و رویکرد عملیاتی درکنار یکدیگر موضوعیت و اصالت دارد. در لایه سوم (ساختار اقتصادی کشور)، ارتباط مردم و بانک‌های قرض‌الحسنه تبدیل به یک «الگوی معاملاتی» می‌شود، به‌گونه‌ای که ساختار اعتباری و بانکی کشور نه‌تنها ارتباط مشتریان و بانک‌های قرض‌الحسنه را می‌پذیرد، بلکه درصدد تثبیت و ترویج آن به‌مثابه یک الگوی موفق و موثر می‌پردازد.

امروز در پانزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وارد لایه سوم، یعنی ترویج الگوی قرض‌الحسنه در نظام بانکی و تثبیت آن شده‌ایم. استقبال عظیم میلیون‌ها مشتری دائمی از خدمات بانکی در حوزه قرض‌الحسنه و خلق طرح‌ها و خدمات متعدد (ناظر بر نیاز لایه‌ها و مشاغل گوناگون)، در تسریع این روند موثربوده است.

بدون‌شک هنوز مسیر زیادی تا رسیدن به اهداف ارزشمند و مقدس ترسیم‌شده درخصوص تثبیت قرض‌الحسنه در نظام بانکی و اعتباری کشور خواهیم داشت اما مستندات و مولفه های ایجابی و دلگرم‌کننده‌ای که در روابط مشتریان و بانک تجلی پیدا کرده، ما را نسبت به ادامه این مسیر با تمامی قوا و در سایه حمایت نهادهای اقتصادی دولت محترم، خصوصا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد امیدوار می‌سازد. پشتوانه ۱۵‌ساله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و تجربیات مفید و عظیمی که درطول این مدت به‌دست‌آمده، پشتوانه‌ای محکم برای طی این مسیر خداپسندانه و مردم محسوب می‌شود. در این مسیر کنار یکدیگر خواهیم بود.»

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53718

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.