• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

کودکان بی سرپرست شناسنامه دار می شوند

  • کد خبر : 5368
  • 06 مرداد 1399 - 21:04
کودکان بی سرپرست شناسنامه دار می شوند
شورای ثبت احوال شهرستان شیراز به ریاست جمشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز تشکیل جلسه داد.

علی عسگر جمشیدی در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه قوانین و مقررات مرتبط با ثبت احوال در جامعه اظهار داشت: هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در خصوص رعایت مقررات ثبت احوال ناهنجاریهای اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز ضمن تاکید بر تعامل بیش از پیش اعضای شورای ثبت احوال و دقت نظر بر اجرای مصوبات، تشکیل جلسات سه جانبه و فوق العاده بین ادارات بهزیستی، ثبت احوال و دادستانی،ه در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون صدور شناسه نامه و تعیین تکلیف کودکان بی سرپرست را یک ضرورت برشمرد.
جمشیدی از آمادگی روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی قوانین و مقررات ثبت احوال به شهروندان خبر داد و افزود این حق بدیهی مردم است که با حقوق شهروندی خود و خدماتی که دولت به آنان ارائه می نماید، به خوبی آشنا گردند.
ایشان همچنین ضمن تشکر از نیروی انتظامی فارس از انان خواست تا در اسرع وقت، نتایج استعلام وضعیت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تعیین تکلیف کرده و جهت صدور شناسنامه به اداره ثبت احوال اعلام نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز، جمع آوری و تعیین تکلیف کودکان سرراهی و تحویل آنان به اداره بهزیستی شیراز را بسیار حائز اهمیت برشمرد و ضمن قدردانی از دادستان عمومی و انقلاب شیراز خواست تا دستورات لازم را به مراجع ذی ربط صادر تا به وضعیت کودکان بی سرپرست و هویت نامعلوم، رسیدگی و نتایج حاصله را در راستای ساماندهی و هویت بخشی به این کودکان در اسرع وقت به ثبت احوال و بهزیستی ارائه نمایند.

جمشیدی در پایان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مسئول نظارت بیش از پیش بر عملکرد بیمارستانهای شهرستان عنوان کرد و افزود دانشگاه علوم پزشکی با دقت و حساسیت، جزئیات آمار زاد و ولد و مرگ و میر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت شهرستان را رصد نماید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5368

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.