• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
​با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر و مدیران شهری

عملیات اجرایی بازطراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی آغاز شد

  • کد خبر : 5363
  • 05 مرداد 1399 - 20:20
عملیات اجرایی بازطراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی آغاز شد
کلنگ آغاز عملیات اجرایی بازطراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر و مدیران شهری و اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به زمین زده شد.

شهردار شیراز در این آیین با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و با کیفیت پروژه گفت: اجرای عملیات بهسازی اطراف آرامگاه این شاعر گرانقدر به دلیل اینکه از مناطق گردشگر پذیر شهر محسوب می شود و همچنین شهروندان بسیاری در این محله ساکن هستند، باید با نهایت دقت و کیفیت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور افزود: این پروژه به دلیل جایگاه و ارزش غنی آرامگاه سعدی باید سال‌های پیش اجرا می‌شد اما به دلیل مشکلات تملکی به تعویق افتاد.
 
وی با بیان اینکه در طرح نهایی ساماندهی اطراف سعدی پروژه‌های دیگری نیز طی سال‌های آتی اجرا می شود، اضافه کرد: این پروژه برای آسایش مردم اجرایی خواهد شد لذا نباید در روند اجرا به زحمتی برای آنها بدل شود.
سید احمدرضا دستغیب، عضو شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه شورای اسلامی شهر وظیفه دارد تا علایق مردم را بر اولویت‌های خود ترجیح دهد، گفت: شهردار شیراز نیز بر این باور است که حق مردم بر خواسته‌های کارشناسی شده اولویت دارد، چرا که حق مردم بر شهر یک حق واجب و انکارناپذیر است.
ناظر شورا در شهرداری منطقه ۳ شیراز با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری در اجرای پروژه‌ها به عنوان وکیل مردم باید صلاح و صرفه مردم را اعمال کنند، افزود: زمانی پروژه‌ای مفید خواهد بود که مطالبه و خواسته مردم در آن لحاظ شده باشد.
دستغیب همچنین عنوان کرد: اجرای پروژه بهسازی اطراف آرامگاه سعدی نه تنها خواسته مردم منطقه سعدی بلکه خواسته کلیه شهروندان است.
شهردار منطقه ٣ شیراز نیز در این مراسم گفت: بهسازی اطراف آرامگاه سعدی جزو پروژه های شاخص٢٧ گانه شیراز محسوب می‌شود و توسط مدیریت طراحی معاونت شهرسازی مطالعات اولیه آن در دو فاز انجام شده است.
مسعود طهماسبی هدف از اجرای این پروژه را تقویت زندگی پیاده در شهر با رویکرد انسان محوری، ارتقای فضای همگانی اطراف ارامگاه، ساماندهی مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری و حذف گوشه‌های پنهان و رها شده شهری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مقرر شده ٢٣ هزار متر مربع کف سازی به همراه نورپردازی در این پروژه انجام شود، افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه ١٧ میلیارد تومان است و در این پروژه ۶ هزار مترمربع زیباسازی، ۲۳ هزار مترمربع کف سازی، نورپردازی و دو هزار مترمربع فضای سبز اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5363

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.