• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس؛

فارس میزبان ۱۰ شهیدخواهد بود/کسب رتبه برتر تولید کتاب

  • کد خبر : 53541
  • 23 آذر 1401 - 19:59
فارس میزبان ۱۰ شهیدخواهد بود/کسب رتبه برتر تولید کتاب
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اعلام کرد که طی روزهای آینده آئین‌های استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام و ۲ شهید تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، سردار سعید کوشکی‌جهرمی چهارشنبه ۲۳ آذر با بیان اینکه پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام و ۲ شهید شناسایی شده دوران دفاع‌ مقدس هفته آینده در استان فارس تشییع و خاکسپاری خواهند شد، به خبرنگاران گفت: آیین استقبال از پیکرهای پاک و مطهر این شهدا روز شنبه ۲۶ آذر در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.

کوشکی‌جهرمی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، آئین‌ استقبال، تشییع و وداع با پیکرهای مطهر این شهدا در شهرستان‌های مختلف فارس برگزار می‌شود و مردم مناطق مختلف استان از فضای روحانی و معنوی معطر به عطر شهادت بهره‌مند خواهند شد و آئین خاکسپاری نیز در چند شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس ادامه داد: پیکرهای مطهر چهارتن از شهدای گمنام قرار است در استانداری و اداره کل آموزش و پرورش فارس، پردیس دانشگاهی علوم پزشکی شیراز و یک واحد تولیدی وابسته به وزارت دفاع تدفین شده و پیکر چهار تن دیگر از این شهدا در دانشگاه آزاد مرودشت و شهرهای خاوران، فسا و بیرم، خاکسپاری شود.

کوشکی‌جهرمی با بیان اینکه فارس میزبان ۲ شهید تازه شناسایی شده نیز خواهد بود، گفت: نام و اطلاعات دقیق این شهدا در روز استقبال اعلام می‌شود اما مراسم تشییع و خاکسپاری همه شهدا، سه شنبه ۶ دی همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تعیین شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هفت شهید گمنام، از شهدای عملیات‌های خیبر، بدر، کربلای پنج، والفجر مقدماتی، والفجر یک، بیت‌المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است، گفت: مراسم تشییع پیکر پاک این شهدا از میدان امام حسین(ع) در شیراز تشییع خواهد شد.

فارس رتبه برتر کشور در تولید کتاب دفاع مقدس را دارد 

کوشکی‌جهرمی همچنین با بیان اینکه مردم به حماسه سازان حوزه دفاع‌مقدس و فرهنگ ایثار علاقه دارند، خاطرنشان کرد: استان فارس در زمینه تولید کتاب دفاع مقدس با فاصله بسیار زیاد در رتبه برتر کشور قرار دارد.

‌مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس گفت: ۲۰ درصد کل کتاب‌های تولید شده در کشور مربوط به حوزه دفاع مقدس و بیشترین میزان فروش کتاب‌ نیز مربوط به همین حوزه است؛ این نشانه علاقمندی مردم به مباحث ایثار و شهادت و دفاع مقدس محسوب می‌شود.

کوشکی‌جهرمی ضمن یادآوری اینکه استان فارس در زمینه دانشنامه دفاع مقدس نیز استانی شاخص است، گفت: در افق تعریف شده بنا داریم سال آینده تاریخ شفاهی ۵۰ فرمانده ارتش، سپاه پاسداران، جهادسازندگی، وزارت دفاع و سایر ارگان‌ها را ثبت و ضبط کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اضافه کرد: این مسئله مسئولیتمان را سنگین‌تر می‌کند و باید از تولیدات هنری ادبی فرهنگ مربوط به این حوزه حمایت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53541

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.