• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛

تحقق ۹۳ درصدی تعهد شغلی در فارس/نرخ بیکاری فارس ۷.۲ درصد است

  • کد خبر : 53534
  • 23 آذر 1401 - 18:33
تحقق ۹۳ درصدی تعهد شغلی در فارس/نرخ بیکاری فارس ۷.۲ درصد است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های خوب این استان در بخش تعاون و اقدامات اثرگذار در این حوزه گفت: امسال فارس ۶۰ هزار تعهد شغلی داشته که بالغ بر ۹۳ درصد این تعهد محقق شده است.

به گزارش سحاب پرس، وحید خداپرست چهارشنبه ٢۳ آذر در یک کنفرانس خبری بیان کرد: ساختار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از حوزه‌های مدیریت کارآفرینی و اشتغال، مدیریت روابط کار، مدیریت اجتماعی، مدیریت تعاون و مدیریت پشتیبانی و حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال، پیگیر و اجرا کننده سیاست دولت و تنظیم کننده روابط کار بین کارگر و کارفرماست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه حمایت، پایداری مشاغل و بیمه بیکاری در حوزه مدیریت روابط کار و مسائل اجتماعی جامعه کار و تولید اعم از آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی و اجتماعی در معاونت اجتماعی این اداره کل پیگیری می‌شود، عنوان کرد: در حوزه مدیریت تعاون نیز توسعه تعاونی‌ها، نظارت و تشکیل آنها و در حوزه پشتیبانی هم مباحث مربوط به امور مالی و پروژه‌های عمرانی در سطوح مختلف دنبال می‌شود.

خداپرست با بیان اینکه با طی ماه‌های اخیر انتخابات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: فارس جوانترین هیئت رئیسه اتاق تعاون کشور را دارد و در موضوع حل مشکلات تعاونی‌ها، به واسطه رفع مسائل ۱۵۷ تعاونی موفق به کسب رتبه برتر شده است.

او شمار تعاونی‌های دارای مشکل استان فارس را ۷۰ تعاونی اعلام و خاطرنشان کرد که مشکلات و مسائل ۶۰ تعاونی در دست پیگیریست و به زودی مرتفع خواهد شد.

خداپرست، ظرفیت فارس در بخش تعاون را قوی ارزیابی و با اشاره به اینکه بهترین تعاونی مسکن کشور، به شیراز اختصاص یافته است، اضافه کرد: اگرچه روند مطلوبی در این بخش شاهد بوده‌ایم اما نیازمند برنامه‌ریزی بهتری هستیم.

او افزود: تسهیلات خوبی در اختیار تعاونی‌های استان فارس قرار گرفته و به دستور استاندار مقرر شده است که ۲۵ درصد از اعتبارات محل تبصره ماده ١۶ به میزان ۲۷۵۸ میلیارد تومان نیز به تعاونی‌ها اختصاص داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به چگونگی روند رسیدگی به پرونده‌های اختلاف کارگری کارفرمایی توسط این اداره اشاره کرد و مدعی شد که مدت زمان رسیدگی به هر پرونده، در شیراز بین ۳۳ تا ۳۵ روز و در شهرستان‌های استان حدود ۲ هفته است.

او یادآوری کرد که هم‌اینک ۵١ هیئت تشخیص و ٢٨ هیئت اختلاف برای رسیدگی به دعوی کارگران و کارفرمایان در شهرستان‌های فارس فعال است.

خداپرست با بیان اینکه تاکنون ١٠ هزار و ۶٨٩ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در استان صادر شده است، نرخ بیکاری فارس را به استناد آخرین گزارش مرکز آمار ایران؛ ٧.٢ درصد اعلام کرد.

او از راه‌اندازی خانه یاریگران و ارائه خدمات به جامعه کارگری از قبیل اشتغال و خدمات سلامت روان خبر داد و گفت: استان فارس دارای بیشترین مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی مختص کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: ٣٧ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ به پروژه‌های بر زمین مانده بخش ورزشی، خدماتی، رفاهی و …فارس اختصاص داده شده و در تلاشیم تا انتهای سه ماهه اول سال آینده چندین پروژه که بیش از ١٠ سال از عملیات اجرایی آنها می‌گذرد را افتتاح کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53534

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.