• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری؛

راه‌اندازی شورای هنر در فارس

  • کد خبر : 53359
  • 23 آذر 1401 - 11:10
راه‌اندازی شورای هنر در فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، راه‌اندازی شورای هنر در فارس را یک ضرورت توصیف و اضافه کرد: وظیفه شورای هنر لازم نیست فعالیت‌های فرهنگی و مناسبتی باشد، بلکه این شورا باید رصدخانه‌ای باشد برای پایش موجودی، توان بالقوه و فعالیت‌ها و طرح پیشنهاداتی برای تولید محتوا.

اسماعیل محبی‌پور چهارشنبه ۲۳ آذر در جلسه هماهنگی رویداد هنری “روایت حبیب”، با اشاره به معرفی اعضای شورای هدایت و توسعه فضای مجازی استان فارس، ادامه داد: در استان فارس هر حرفی می‌زنیم و هر اقدامی انجام می‌دهیم می‌توانیم آن را فرهنگی قلمداد کنیم؛ البته هنر با فرهنگ بسیار نزدیک و از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که کار فرهنگی بدون هنر پیش نمی‌رود. به همین دلیل نیازمند راه‌اندازی شورا، کمیسیون یا کمیته‌ای تحت عنوان هنر هستیم. تشکیلاتی کوچک اما موثر و متشکل از فعالان هنری.

وقایع اخیر فرهنگی اجتماعی است

محبی‌پور در تشریح رابطه مسائل فرهنگی و اجتماعی با امنیت، گفت: وقایع امروز کف خیابان‌ها که از ۲۵شهریور و پس از فوت خانم مهسا امینی رقم خورد، واقعه‌ای کاملا فرهنگی و اجتماعی است، اما این ماجرا به شهادت حداقل ۱۰۰ نفر منجر شد و طی این وقایع صدها نفر هم به شکل‌های مختلف آسیب دیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: این اتفاقات حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به کشور وارد کرده و استان فارس هم حدود ۴۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.

محبی‌پور خاطرنشان کرد که اگر در بخش فرهنگی روی مسائل اساسی کار نکنیم، این اتفاقات باز هم تکرار خواهد شد. اگر کار کنیم بسیاری از این اتفاقات حذف شده یا شدت آن کم می‌شود.

وضعیت نسبتا مطلوب فارس در وقایع اخیر

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان فارس حدود ۴۰۰ فراخوان اعلام شد و ۱۰۰ تجمع شکل گرفت، گفت: باید وضعیت نسبتا مطلوب استان فارس در وقایع اخیر مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی با اعتقاد به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد ایثار و شهادت است، گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ فداکاری را از دست بدهیم مدافعان خود را از دست داده‌ایم پس می توان به موضوع فرهنگی ایثار و شهادت نگاه خاص داشته باشیم.

محبی‌پور افزود: دشمن به دنبال حذف فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با ترویج این فرهنگ مانع از اقدامات دشمنان برای تحقق اهدافشان در کاهش توان ملی شویم.

جلسه هماهنگی رویداد روایت حبیب به دبیری حوزه هنری و با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی استان فارس با هدف هماهنگی اجرای این رویداد طی روزهای اول تا ششم دیماه، همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53359

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.