• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس عنوان کرد:

توان متخصصان داخلی برای طراحی و ساخت سواسازها در ایستگاه‌های برق فشار قوی

  • کد خبر : 5325
  • 05 مرداد 1399 - 19:14
توان متخصصان داخلی برای طراحی و ساخت سواسازها در ایستگاه‌های برق فشار قوی
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه متخصصان این شرکت برای طراحی و ساخت جدا کننده ها (سکسیونرها) در ایستگاه‌های برق فشار قوی به توان بالایی دست یافته و در این زمینه بی نیاز از سرمایه گذاری و کمک متخصصان خارجی شده اند گفت: امسال طراحي ساخت و تعويض بيش از ۹۰ بازوي كامل جداکننده ۶۶ كيلوولت در استان های فارس و بوشهر با موفقیت انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس حمزه روغنیان اظهار داشت : تعدادی از ایستگاه های امور بهره برداری شمال و غرب ، شرق و جنوب استان فارس به دلیل فرسودگی زیاد بازوها و کاستی های متعدد و افزایش بار، بهره برداری از جداکننده ها را با مشکل مواجه کرده بود.
این مقام مسوول اضافه کرد: بررسی کارشناسی در این زمینه صورت گرفت و پس از انجام مطالعات دقیق و مستمر بازوی جدیدی توسط کارشناسان مجری طرح و بهینه سازی این شرکت طراحی گردید که با گذرندان کلیه مراحل آزمایش و انجام محاسبات حرارتی و الکتریکی تعداد ۹۰ بازوی سکسیونر با هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد ریال جهت ایستگاه های استان فارس و بوشهر نصب گردید و مورد بهره برداری قرار گرفت .
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ادامه داد : از مزایای این طرح می توان به بومی سازی در جهت ساخت بازوی جداکننده توسط کارشناسان معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس ، بازسازی تجهیزات فرسوده و بروزآوری آن ، صرفه جویی بیش از ۳۵ میلیارد ریالی اشاره کرد.
مهندس روغنیان همچنین گفت: تقویت قسمت های درگیر بازوی سکسیونر در مقایسه با بازوی قبلی به منظور عبور حتی بیش از جریان نامی از جمله نکات قابل توجه در اجرای این طرح است.
جداکننده ها یا سکسیونرها یکی از کالاهای بنیادی در ایستگاههای برق فشار بالا به شمار می روند ، عمل و کار این جداکننده ها در ایستگاه‌های برق فشار قوی، جدا کردن بخش‌های گوناگون دارای ولتاژ است و امکان کار و بستن و بازکردن تجهیزات برروی خطوط را فراهم می‌سازد.
دستیابی متخصصان داخلی به دانش طراحی و ساخت جداکننده ها در ایستگاههای برق فشار قوی رویکردی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است که اکنون متخصصان شرکت برق منطقه ای فارس به آن دست یافته اند .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5325

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.