• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
4

دعوت اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹ از رسانه ها برای افزایش آگاهی بخشی عمومی در مورد خطرات مرگبار کروناویروس

  • کد خبر : 5316
  • 05 مرداد 1399 - 19:06
دعوت اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹ از رسانه ها برای افزایش آگاهی بخشی عمومی در مورد خطرات مرگبار کروناویروس
اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رسانه ها برای افزایش مشارکت در آگاهی بخشی عمومی نسبت به خطرات مرگبار کروناویروس و کمک به مهار این بیماری دعوت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در یکصد و بیست و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، ضمن قدردانی از رسانه های استان در خصوص همکاری با مجموعه دانشگاه برای مقابله با کروناویروس اظهار کرد: با توجه به بی توجهی برخی افراد به دستورات بهداشتی و جدی نگرفتن این بیماری مرگبار، نیاز است از تمام ظرفیت های رسانه ها مانند صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی برای آگاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به خطرات بیماری کووید۱۹ استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از راهکارهای مهم رهایی از وضعیت قرمز در استان را جدی گرفتن این بیماری و استفاده از ماسک عنوان کرد و افزود: با رعایت دستورات بهداشتی، استان فارس به وضعیت عادی خود نسبت به این بیماری باز می گردد.

او با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمام ظرفیت بیمارستان های استان برای ارایه خدمت به بیماران کووید۱۹ استفاده می کند، ادامه داد: مردم نباید این تلاش مسوولان و تیم های درمانی را نادیده بگیرند و باید فرهنگ استفاده از ماسک در بین خانواده و جامعه ترویج گسترده تری یابد، زیرا در حال حاضر مهم ترین راه پیشگیری از کروناویروس، استفاده از ماسک است.

دکتر لطفی در این نشست، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را مورد بررسی قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی وضعیت کروناویروس در شهرستان های استان، از اعضای این ستاد خواست تا با برگزاری نشست های ویدئوکنفرانسی با مسوولان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس، راهکارها و تجربیات دانشگاه را برای بهبود شرایط موجود انتقال دهند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، نوبت کاری پزشکان و کارکنان و فرآیندهای دارویی ارائه کردند.

یکصد و بیست و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز، پنجم مرداد، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5316

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.