• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان:

ترویج فرهنگ فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان یک ضرورت است

  • کد خبر : 5313
  • 05 مرداد 1399 - 19:04
ترویج فرهنگ فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان یک ضرورت است
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ همزمان با هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به اتفاق ماشاالله ثمری رییس اداره برنامه ریزی فرمانداری از مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید بعمل آورد.
فرماندار ویژه لارستان طی این بازدید با حضور در کارگاه های آموزشی، از فعالیت ها و تلاش های رییس مرکز و سایر کارکنان در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی تقدیر و خواستار برنامه ریزی دقیق در جهت اجرای دوره های آموزشی با کیفیت و اثر بخشی بالا در مسیر اشتغال و رفع معضل بیکاری شد.
حسنی ضمن تبریک  هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود: مراکز آموزش فنی وحرفه ای مکانی است که برنامه ریزی دقیق در جهت اجرای دوره های آموزشی با کیفیت و اثربخشی بالا دارد و قطعا بسترساز زمینه اشتغال خواهد بود و رفع معضل بیکاری را سرعت می بخشد.
وی در مورد نقش آموزش های فنی و حرفه ای در کاهش بیکاری گفت : تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت های جدید شغلی باید مورد تاکید قرار گیرد.
فرماندار ویژه لارستان اظهار کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، راهکار مناسبی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور است.
 نماینده عالی دولت در لارستان نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در جامعه و بها دادن به این آموزش ها در بین خانواده ها و جوانان و بویژه دانش آموزان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اگر از ابتدا رویکرد آموزش تحصیلی، مهارت افزایی بود، امروزه با حجم زیاد فارغ اتحصیلان بیکار مواجه نبودیم، چرا که بهترین و کاربردی‌ترین مهارت‌هایی که امروزه می‌تواند به دانش آموزان در مدارس آموزش دهند، مهارت‌هایی است که توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود، که بسیار جنبه کاربردی‌ برای جوامع امروزی دارد.
معاون استاندار فارس، ترویج فرهنگ فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان را ضروری دانست و افزود: متاسفانه برخی از دانش آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند که باید با یادگیری آموزش های فنی و مهارتی و توانمندسازی آنان زمینه حضور این دانش آموختگان در بازار کار فراهم شود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لارستان نیز ضمن قدردانی از حضور سرزده فرماندار ویژه لارستان در این مرکز در سخنانی با بیان اینکه بیش از ۵۰ حرفه در مرکز فنی و حرفه ای لارستان آموزش داده می‌شود، گفت: در سال گذشته ۱ هزار و ۷۳۹ نفر از خواهران و برادران مهارت‌های مختلف را آموختند.
حجت ایزدمهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر ایجاد اشتغال نیروی انسانی کارآمد و ماهر است، اظهار داشت: نیروی انسانی می‌تواند در چرخه اقتصادی نقش زیادی ایفا کند و در امر تولید تأثیرگذارترین کمک را انجام دهد.
وی توانمندی و کسب مهارت را لازمه اثربخشی نیروی انسانی دانست و افزود: هدف مرکز فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در تمامی بخش ها بخصوص بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات از طریق دوره‌های آموزشی برابر استانداردهای آموزشی در کارگاه‌های مجهز و با حضور مربیان مجرب ارائه می‌دهد.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کارهای عملی اختصاص داده شده است تا بدین ترتیب کارآموز توان فعالیت در بازار کار را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در مرکز برادران ۲۳ حرفه در قالب ۳۹ دوره و ۶۱۱ نفر دوره آموزش داده شده‌اند، تصریح کرد: در مرکز خواهران نیز ۲۰حرفه در قالب ۳۰ دوره و ۴۴۸ نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.
ایزدمهر ادامه داد: همچنین در سال گذشته در بخش آزمون از ۲ هزار و ۹۲۷ نفر در عرصه‌های مرکز ثابت شهری، صنوف، آزمون‌های ادواری و صنعت و تفاهم نامه و آموزشگاه‌های آزاد، آزمون به عمل آمد و به قبول شدگان گواهینامه مهارت اعطا شد.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه در آموزشگاه‌های آزاد و فعال این مرکز در مجموع ۳ هزار و ۹۵۶ نفر دوره از خواهران و برادران آموزش دیده‌اند، عنوان کرد: ۴۳۹ هزار و ۹۳۴ نفر ساعت در ۳۱ آموزشگاه فعال در  رشته های مختلف شغلی آموزش دیده‌اند.
وی در پایان افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در لارستان در رشته‌های معماری و ساختمان، مالی و بازرگانی، طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، مراقبت زیبایی، الکترونیک، مخابرات، صنعت، صنایع پوشاک، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و خدمات حقوقی و آموزشی  فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5313

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.