• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۴ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 5287
  • 04 مرداد 1399 - 20:05
اخبار پلیس فارس – ۴ مردادماه ۱۳۹۹

توقیف پژو و کشف ۱۳۷ کیلو تریاک فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۷ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس “داراب” و “بندرعباس” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “داراب” در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، با اقدامات فنی و […]

توقیف پژو و کشف ۱۳۷ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۷ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس “داراب” و “بندرعباس” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “داراب” در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، با اقدامات فنی و تخصصی از عبور یک سواری ۴۰۵ حامل تریاک در محورهای مواصلاتی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با کنترل محور هرمزگان به داراب، سرانجام خودرو پژو را شناسایی و در اقدامی ضربتی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر بندرعباس که در حال گشت زنی در آن منطقه بودند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو،  137 کیلو تریاک کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پژو و کشف کالای قاچاق ۱۳ میلیاردی در “زرین‌دشت”

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو پارس و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در شهرستان “زرین‌دشت” خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان”زرین‌دشت” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “دبیران-جهرم”، به یک سواری پژو پارس حامل کالا مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده” ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۵۰ دستگاه لپ تاپ و ۴۲ عدد شارژر آداپتور خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

قاتل جسد رهاشده در چاه، دختری ۲۰ساله بود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری دختری ۲۰ ساله که به دلیل اختلاف، پسرجوانی را به داخل چاه انداخته و باعث مرگ وی شده بود، خبرداد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس، سرهنگ “کاووس محمدی” در تشریح این خبر گفت: هفته گذشته در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰جهرم، خبر فقدانی پسر جوانی به ماموران گزارش شد.

وی ادامه داد، ماموران بلافاصله موضوع پیدایش فرد را دردستور کارقرارداده و با اقدامات فنی و تخصصی توانستند دختر۲۰ ساله ای که اهل یکی از روستاهای شهرستان “جهرم” بود و در آخرین لحظات با فرد مورد نظر در ارتباط تلفنی بوده است را شناسایی و تحت نظر قرار دهند.

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: فرد دستگیرشده  در مواجه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و گفت مدتی قبل با پسری جوان آشنا شدم. و برای صحبت بر سرموضوعی با هم به اطراف شهرستان “لارستان” سفر کردیم .

وی افزود: دختر جوان در تحقیقات فنی اقرار کرد بر اثر شدت اختلافات با یکدیگر درگیر شدیم و ناگهان به علت عدم کنترل خشم اورا به درون چاهی  که در کنارمان بود، انداختم.

سرهنگ”محمدی” اظهار داشت : با توجه به اینکه محل وقوع جرم در منطقه”جویم” از توابع شهرستان”لارستان” بود بلافاصله ماموران به همراه سایر عوامل امدادی به  محل مورد نظر اعزام شدند و موفق به بیرون آوردن جسد پسر جوان از چاه شدند.

این مقام انتظامی گفت: جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال و پرونده به همراه متهمه تحویل مراجع قضایی گردید.

کشف تلفن همراه و لوازم جانبی قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف تلفن همراه و لوازم جانبی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی در محدوده خیابان “بنی هاشمی”، به یک سواری آزرا مشکوک و آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی، ۹ هزار و ۵۹۰ عدد لوازم جانبی موبایل از گلس، شارژر، کاور، هدفون، پاور بانک و … کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالاهای مکشوفه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. 

کشف گنج یاب قاچاق ۱۰ میلیاردی توسط پلیس “فراشبند”

فرمانده انتظامی “فراشبند” از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در منزل مسکونی خود اقدام به نگهداری یک دستگاه گنج یاب قاچاق کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فراشبند” عنوان داشت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند یک دستگاه گنج یاب قاچاق را کشف و مالک را نیز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

 سرهنگ “برومندی” تصریح کرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم خانگی قاچاق میلیاردی در”مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک وانت مزدا خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی در اتوبان شیراز به سمت اصفهان، به یک وانت مزدا حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۵ دستگاه یخچال، ۴ دستگاه ماشین لباسشویی و ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق را کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به اینکه در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های انتظامی مرودشت می‌باشد که به صورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد. 

کشف موتورسیکلت  قاچاق میلیاردی در “جهرم”  

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.  

سرهنگ “افشین حیدری ” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی در یکی از خیابان‌های سطح شهر، به یک دستگاه موتورسیکلت cc1000 مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکب به محض رویت ماموران متواری و به درون منزل خود رفت که پس از هماهنگی قضائی ماموران موفق شدند در بازرسی از آن مکان، موتورسیکلت فوق را توقیف و راننده را دستگیر کنند.

سرهنگ “حیدری” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاق کالا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

کشف ۱۶ کیلو تریاک در “سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف سواری ۴۰۵ و کشف ۱۶ کیلو  تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۱۶ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “فداکار” از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۴ کشته نتیجه برخورد مرگبار ۲ خودرو پراید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد شدید ۲ خودرو پراید در محور روستایی “رودبال” شهرستان داراب،  4 نفر در دم فوت کردند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی “رودبال” شهرستان داراب به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند راننده سواری پراید نقره‌ای به دلیل انحراف به چپ با یک سواری پراید سفید با ۳ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

سرهنگ “دهقانی” با بیان اینکه در این حادثه هر ۴ سرنشین خودروها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد قوانین مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

امر به معروف و نهی از منکر باید مطالبه عمومی شود

فرمانده انتظامی “فسا” گفت: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است اما هنوز به مطالبه عمومی تبدیل نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در اولین جلسه توجیهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور رابطین ادارات برگزار شد، سرهنگ “فرج رستمی” به فرمایش امام علی(ع) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: آن حضرت این فریضه را عنایت دین و با فضیلت ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌کند که حتی از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است.

وی افزود: شخصی که قصد دارد امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد باید هم به نقش خود در جایگاه آمر و ناهی اشراف داشته باشد و هم به نقش مقابل در جایگاه امر و نهی شونده، که با رعایت این دو مورد قطعا رضایت حضرت حق هم حفظ خواهیم کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به عدم احساس مسئولیت افراد نسبت به رفتار یکدیگر در جامعه، گفت: علی رغم جایگاه ممتاز و ویژه امر به معروف و نهی از منکر، متاسفانه هنوز احساس نیاز و ضرورت اجرای این فریضه به مطالبه عمومی تبدیل نشده است.

سرهنگ “رستمی” خاطر نشان کرد: مهمترین خصوصیت آمر و ناهی از نظر امام علی (ع)، این است که باید خودش به آنچه که می‌گوید عمل کند و از سرزنش سایرین ترسی نداشته باشد.

خصومت چندین ساله در دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل نشر اکاذیب و مزاحمت در شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: فضای مجازی جایی برای انتقام‌‌ جویی نیست و با خاطیان، برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پى شکایت خانمی جوان مبنى‌ بر مزاحمت و نشر اکاذیب از سوى شخصی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، ‌کارشناسان پلیس ‌فتا اقدامات خود را آغاز و با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام کردند و موفق شدند متهم را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم هدف خود را از این کار، انتقام جویی به خاطر خصومت چندین ساله نسبت به شاکی اعلام کرد.

این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در” ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد..

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست بازرسی مقطعی در محور های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف ۲۱ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی از نوع یخچال، جارو برقی و … شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

انهدام اعضای  باند سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “مهر” از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای اماکن خصوصی و دولتی و کشف ۲۰ فقره سرقت و ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عظیم اله کرمی” در تشریح خبر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با اقدامت فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق که اعضای یک باند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازجویی به عمل آمده از سارقان، ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی کشف شد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی مسروقه نظیر اسپیلت، آبگرمکن، بخاری و … کشف شد.

سرهنگ “کرمی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقبه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5287

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.