• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس؛

ادامه نظارت بر داروخانه‌های فارس/تعطیلی ۶ تولیدی مصالح غیراستاندارد

  • کد خبر : 52784
  • 21 آذر 1401 - 18:07
ادامه نظارت بر داروخانه‌های فارس/تعطیلی ۶ تولیدی مصالح غیراستاندارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارت بر داروخانه‌های این استان، از ادامه آن تا پایان همین هفته خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: این طرح ویژه با هدف نظارت بر عملکرد داروخانه‌های فارس اجرایی شده و نظارت بر قیمت انواع دارو و برخورد با عرضه کالاهای قاچاق از اصلی‌ترین اهداف آن است.

سالاری با بیان اینکه مقرر شده است که پرونده‌های متشکله در این طرح، به شعب ویژه‌ای ارجاع شده و خارج از نوبت رسیدگی شود، گفت: تاکنون بیش از ۲۳۰ مورد بازرسی توسط ۶۸ اکیپ و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده است.

این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد که هرگونه تخلف در خصوص عرضه دارو توسط داروخانه‌ها را برای بررسی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنند تا موضوع بررسی شود.

جریمه ۳ میلیارد ریالی قاچاقچی سیگار 

سالاری در ادامه با اشاره به کشف ۱۶۰۰ باکس انواع سیگارت خارجی از یک خودروی پژو در شهرستان لامرد، گفت: پرونده این تخلف در شعبه اول تعزیرات حکومتی آن شهرستان رسیدگی و به محکومیت متهم منتهی شد.

او با بیان اینکه براساس بررسی‌ها در این پرونده مشخص شد که کالاهای مکشوفه قاچاق و به قصد توزیع در بازار در حال حمل بوده است، گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط سیگارهای مکشوفه و جریمه ۳ میلیارد ریالی متهم پرونده صادر کرد.

تعطیلی ۶ کارگاه غیرمجاز مصالح ساختمانی

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در ادامه با اشاره به تداوم بازرسی‌ها در زمینه مصالح ساختمانی، گفت: با گزارش بازرسین اداره کل استاندارد در خصوص فعالیت ۶ کارگاه غیرمجاز تولید مصالح ساختمانی در حومه شهرستان مرودشت ، متصدیان این واحدهای تولیدی به تعزیرات احضار شدند.

او اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌داد که مصالح تولید شده در این کارگاه‌ها از استحکام لازم برخوردار نبوده و قابلیت عرضه در بازار را نداشته است.

سالاری خاطرنشان کرد: با احراز تخلف این واحدهای تولیدی ، شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت حکم به تعطیلی ۶ کارگاه غیرمجاز صادر کرد.

جریمه ۳ میلیاردی تولیدی آجر غیراستاندارد

او همچنین گفت: با گزارش بازرسین سازمان صمت مبنی بر تولید و عرضه آجرهای فاقد کیفیت در یک کارگاه آجرپزی واقع در حومه شهر شیراز، پرونده‌ای برای بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی فارس تشکیل شد.

سالاری با اشاره به احضار متصدی کارگاه به تعزیرات، افزود: بر اساس اعلام اداره کل استاندارد، آجرهای تولید شده در این کارگاه غیراستاندار بوده و متصدی کارگاه نیز بدون دریافت مجوزهای قانونی اقدام به فعالیت کرده بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده، حکم به جریمه ۳ میلیارد ریالی واحد تولیدی متخلف صادر کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52784

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.