• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

مسائل جامعه عشایری باید از طریق دستگاههای اجرایی پیگیری شود

  • کد خبر : 5276
  • 31 تیر 1399 - 15:24
مسائل جامعه عشایری باید از طریق دستگاههای اجرایی پیگیری شود
رئیس کل دادگستری استان فارس اذعان داشت: مسایل و مشکلات جامعه عشایری باید از طریق دستگاههای اجرایی استان پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تاکید بر توسعه و سال جهش تولید عشایر را به عنوان سرمایه کشور خواند و افزود: برای استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل های جامعه عشایر باید مسائل و مشکلات این جامعه را حل و این قشر را مورد حمایت قرارداد.

رئیس کل دادگستری در استان فارس در ادامه افزود: مسایلی که نیاز به آیین نامه ها و دستور العمل ها میباشند به قوه قضائیه ارجاع خواهند شد.

مدیر کل امورعشایرفارس در راستای اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست محترم قوه قضاییه  با اشاره به سیمای جامعه عشایری فارس گفت: تنوع شرایط موجود در استان فارس موجب سازگاری و شکل گیری بزرگترین جامعه عشایری کشور در این استان شده که در واقع قطب عشایر کشور محسوب می شود.

روح اله بهرامی با بیان اینکه جامعه عشایر استان فارس با جمعیتی بالغ بر ۱۴۸ هزار نفر جمعیت ، مشتمل بر ۲۷ هزار خانوار که بیشترین نقش را در تولید کشور ایفا می‌کنند، افزود: عشایر در همه عرصه ها از جمله  مبارزه، مقاومت، ایستادگی و تولید کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

وی بیان داشت : مسایل و مشکلات مطروحه جامعه عشایر از جمله مراتع، ایل راه ها، اسکان، آنتن دهی تلفن همراه، بیمه اجتماعی، امنیت و تعلیم و تربیت عشایر باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا از تمام ظرفیت بالقوه عشایر استفاده شود.

گفتنی است جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست محترم قوه قضائیه به استان فارس در حوزه عشایر به ریاست مدیر کل محترم دادگستری استان فارس و با حضور مدیران کل امور عشایر، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوسازی مدارس، فرماندهی نیروی انتظامی، صندوق بیمه روستائیان و عشایر، فرماندهی سپاه عشایر و مدیریت آموزش و پرورش عشایر سیار در سالن جلسات دادگستری استان فارس برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5276

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.