• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس؛

دنبال تحقق عدالت فرهنگی در فارس هستیم

  • کد خبر : 52680
  • 17 آذر 1401 - 13:30
دنبال تحقق عدالت فرهنگی در فارس هستیم
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به سیاست‌ها و چشم‌اندازهای این سازمان گفت: به دنبال تحقق عدالت فرهنگی و نظم فرهنگی در استان فارس هستیم.

به گزارش سحاب پرس، آیین اختتامیه جشنواره‌های صنایع دستی، تئاتر بسیج «سودای عشق»، جشنواره «آوای حرا» و هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، ۱۷ آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با بیان اینکه امروز هم آیین اختتامیه هم آیین افتتاحیه داریم، گفت: در چشم‌انداز سازمان بسیج هنرمندان فارس آراستن هنر به تعهد، خدامحوری، خودباوری، عطوفت، همدلی، همکاری و احساس مسئولیت و تکلیف برای تربیت انسان‌های خدامحور و خدوم به بشریت قرار دارد.

وی افزود: هدف اصلی ما فراهم کردن بستر فعالیت هنرمندان متعهد انقلابی است که بحمد الهی هنرمندان ارزشی ما احساس مسئولیت و خودباوری نسبت به جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری در سراسر استان دارند.

میکائیلی به شاخصه‌های سازمان بسیج هنرمندان اشاره کرد و گفت: نگاه ویژه‌ای به گفتمان رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین داریم که در همین راستا در یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در سازمان بسیج هنرمندان رقم خورده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه در این سازمان تقویت بعد حمایتی و تولیدی با هدف نقش‌آفرینی در تحولات فرهنگی هنری را مدنظر قرار داده‌ایم، افزود: هنرمندان فارس در هم حوزه استانی، هم ملی و هم بین‌المللی زبانزد خاص و عام هستند و درخشش‌های بسیار خوبی در جشنواره‌های متعدد دارند.

وی یکی از سیاست‌های این سازمان را جذب و سازماندهی نیروی انسانی کارآمد و تحول‌آفرین که می‌تواند در نقشه مهندسی فرهنگی استان نقش ایفا کند، عنوان کرد و افزود: همچنین موج‌سازی و جریان‌سازی گفتمان رهبر معظم انقلاب در تمام برنامه‌های این سازمان با طراحی فرهنگی و هنری از دیگر سیاست‌های ماست.

میکائیلی با تأکید بر اینکه به دنبال تحقق عدالت فرهنگی و نظم فرهنگی در استان فارس هستیم، افزود: فارس یک استان هنرخیز و هنرپرور است که همواره در این عرصه در برنامه‌های ملی و بین‌المللی حضور فعال دارد و با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان به دنبال این هستیم که با توجه به شناخت ذائقه‌های مردم، طرح‌های انقلابی و مذهبی را در عرصه فرهنگ و هنر ابداع و اجرا کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره‌هایی که امروز اختتامیه آن‌ها برگزار شد، اشاره کرد و گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با عنوان «سودای عشق» در اواسط مردادماه آغاز به کار کرد و تا ۵ مهرماه مهلت ارسال آثار بود که بعد از بررسی و بازبینی تعدادی از آثار به دور رقابتی راه یافتند و در آبان‌ماه هم داوری آثار انجام شد و در نهایت لیست گروه‌های برتر و نتایج به تهران برای مرحله ملی ارسال شد.

وی دومین جشنواره را جشنواره «آواها و نواها» اعلام کرد و گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه استانی به رقابت پرداختند که امروز مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های آن انجام می‌شود.

میکائیلی همچنین به جشنواره صنایع دستی بسیج اشاره کرد و افزود: نخستین جشنواره صنایع دستی در هفته بسیج در ۲۰ رشته صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی فارس در حافظیه برگزار شد که در کنار آن کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های آموزشی برگزار شد و سه نفر از برگزیدگان آن هم به جشنواره کشوری معرفی شدند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه اقتصاد هنر و اشتغالزایی صنایع دستی گام مؤثری برداشته و تفاهم‌نامه جدی با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که پیشگام در این حوزه هستند، منعقد کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان اظهار کرد: در این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر پنجمین دوسالانه عکس، از فعالان هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری و خبرنگاران فعال در این عرصه و همچنین دستگاه‌های فعال هفته هنر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52680

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.