• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

برنامه ریزی برای به کارگیری تمام ظرفیت بیمارستان های استان در راستای توسعه خدمت به بیماران کووید ۱۹

  • کد خبر : 5262
  • 04 مرداد 1399 - 19:40
برنامه ریزی برای به کارگیری تمام ظرفیت بیمارستان های استان در راستای توسعه خدمت به بیماران کووید ۱۹
نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رییس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در یکصد و بیست و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، ضمن اشاره به سفر اخیر معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز و دستاوردهای خوب این سفر گفت: در سفر دکتر «قاسم جان بابایی» به شیراز، بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع)، نمازی، شهید دکتر فقیهی، شهید رجایی، شهید مطهری مرودشت و بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار مورد بازدید قرار گرفت و نحوه ارایه خدمات به بیماران کووید۱۹ در این مراکز از نگاه معاون درمان وزارت بهداشت قابل قبول اعلام شد.

او بهره برداری از دو پروژه مگا icu بیمارستان شهید دکتر فقیهی و بخش تصویربرداری جدید بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز را از دستاوردهای خوب این سفر اعلام کرد که در ارایه خدمت به بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه و سرعت بخشیدن در انجام تصویربرداری برای مصدومان حوادث ترافیکی بسیار کمک کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت بیمارستان های مجموعه دانشگاه برای ارایه خدمت به بیماران کووید۱۹ تاکید کرد و راهکارهای توسعه تخت های بستری بیماران را با اعضای این ستاد مورد بررسی قرار داد.

دکتر لطفی همچنین به بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در شیراز و دیگر شهرستان های استان، انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ پرداخت.

او یادآور شد: نقش کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه تیم های درمانی در ارتقای سطح ارایه خدمات به بیماران و مراجعان به ویژه در شرایط بحران، از اهمیت به سزایی برخوردار است، بنابراین برای حفظ سلامت و رفع دغدغه های آنان باید تلاش کرد.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، در خصوص حوزه های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، تجهیزات و ملزومات پزشکی، نیروی انسانی، انجام تست های کروناویروس، نوبت کاری پزشکان و کارکنان، دستگاه های اکسیژن ساز و هواساز، توزیع داروهای ویژه کروناویروس و اورژانس بیمارستان نمازی، توضیحاتی ارایه کردند.

یکصد و بیست و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز، چهارم مرداد، در دفتر ریاست دانشگاه با حضور رئیس و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5262

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.