• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

صندوق‌های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند

  • کد خبر : 52387
  • 16 آذر 1401 - 10:38
صندوق‌های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور تاکید کرد: صندوق‌های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند و منابع مالی خود را به گردش درآورند.

حسین مهدی دوست در گردهمایی “مدیران عامل و روسای هیات مدیره صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه ۲ کشور” در شیراز بیان کرد: صندوق‌ها باید راسا و مستقیما وارد عرصه بازرگانی شوند.

به نقل از جهادکشاورزی، او اظهار کرد: به طور مثال درست است که صندوق‌ها تامین نهاده را به محوریت تشکل‌ها کارسازی می‌کنند، اکا جایی احساس می‌کنند تشکل قوی و قدرتمندی نداریم، اینجاست که صندوق باید ورود پیدا کند و عمده نهاده‌ها را برای دامدار و مرغدار تامین کند.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور؛ بر اساس قانون صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی می‌توانند به موضوع تامین نهاده‌ها، تنظیم بازار و خرید حمایتی، خرید تضمینی، بیمه تجاری محصولات کشاورزی و مباحث دیگر ورود کنند.

مهدی دوست با تاکید بر اینکه صندوق‌ها در حل مشکلات بخش کشاورزی باید اثر گذار باشند، عنوان کرد: در حوزه صندوق‌های بخش کشاورزی خوشبختانه از ظرفیت‌های قانونی خوبی برخورداریم و خلع خاصی نداریم.

او با بیان اینکه صندوق ها باید به سمت تنوع بخشی خدمات بروند، اضافه کرد: باید در طرح‌های اقتصادی مشارکت کنیم، به طور مثال در طرح‌های نیمه تمام کارخانه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه، درجه بندی و بسته بندی سرمایه گذاری شود تا بتواند ارزش منابع مالی خود را حفظ کند ضمن اینکه منافع حاصل از سهمش را در سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری استفاده کند.

مهدی دوست با اشاره به اینکه صندوق‌ها باید به دنبال منابع از محل خلق ثروت خود باشند، افزود: تمام تلاشمان این است که این حرکت در این صندوق‌ها نهادینه شود.

او با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست‌ها و مجامع برقراری تعاملات استانی است، گفت: باید بتوانیم از دستاوردها و تجربیات استان‌های یک منطقه استفاده کنیم؛ هدف همه ما این است که این صندوق‌ها بتوانند تاثیر گذاری خودشان را در بخش کشاورزی داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52387

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.