• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز؛

مرکز پژوهش‌های شورای شیراز نگاه سیاسی ندارد

  • کد خبر : 52362
  • 15 آذر 1401 - 23:01
مرکز پژوهش‌های شورای شیراز نگاه سیاسی ندارد
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اقدامات پژوهشی در این مرکز با نگاه سیاسی نخواهد بود و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت محققان، افراد توانمند وپژوهشگران برای بهتر شدن حال شهر استفاده کنیم.

مهدی نصیری عصر سه‌شنبه ۱۵ آذر در جمع خبرنگاران از شکل گیری میزهای تخصصی با رویکرد معماری وشهرسازی، مدیریت، برنامه ریزی وآینده پژوهی،امور حقوقی وشوراها، اقتصاد پایدار شهری و سرمایه گذاری، فرهنگ وهنر انقلاب اسلامی وزیارت وگردشگری، عمران وتوسعه شهری،حمل ونقل و ترافیک، امور اجتماعی ورفع محرومیت، محیط زیست، انرژی وخدمات شهری، نوآوری وهوشمندی شهری وبودجه در این مرکز با هدف بررسی و انجام پژوهش‌های تخصصی پیرامون موضوعات مدیریت شهری خبر داد.

او همچنین ارائه راهکارهای مناسب در راستای پاسخگویی به نیازهای مدیریت شهری با بهره مندی از نظرات متخصصان وصاحبنظران را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد و گفت: با توجه به نقش و اهمیت مرکز پژوهش‌ها بودجه آن نسبت به سال گذشته ۱۲ برابر شده و با انتقال بودجه بخش پژوهشی شهرداری به این مرکز بودجه آن از ۱۵ میلیارد ریال به عدد۷۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز عدم موازی کاری، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری در مجموعه فعالیت‌های شهرداری را از دیگر رویکردهای این مرکز اعلام کرد و گفت: بنا داریم نتایج پژوهش‌ها وتأثیرات آن بر کیفی بخشی به موضوعات شهری را به اطلاع عموم برسانیم.

نصیری تصریح کرد: تمام پروژه‌های تعریف شده و خروجی آنها همراه با دسترسی به تحقیقات وپژوهش‌های مشابه در سایت شورا و مرکز بارگذاری خواهد شد.

او تآکید کرد: کارها واقدامات پژوهشی در این مرکز با نگاه سیاسی نخواهد بود و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت محققان، افراد توانمند وپژوهشگران برای بهتر شدن حال شهر استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: از پتانسیل وظرفیت جوانان ونوجوانان نیز در میزهای تخصصی استفاده خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه اجرایی شدن نتایج مرکز پروژهش‌ها را از طریق اقناع سازی دنبال خواهیم کرد، گفت: تلاش داریم به سمتی حرکت کنیم که اقدامات سلیقه‌ای کنار رفته و اقدامات اساسی دنبال شود.

او از ارتباط این مرکز با دیگر مراکز علمی ،پژوهشی ودانشگاهها در راستای انتقال تجربیات سخن گفت و اظهار کرد: از ظرفیت این مرکز در حمایت از رساله‌ها و پایان نامه‌های مرتبط با مدیریت شهری نیز می‌توان استفاده کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز یاد آور شد: این مرکز هیچگونه موازی کاری با بخش پژوهش‌های شهرداری نداشته و دبیران میزهای تخصصی آن از کارکنان شهرداری خواهند بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52362

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.