• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

مواکب ۱۸۰گانه در شیراز برپا می‌شود

  • کد خبر : 52348
  • 15 آذر 1401 - 17:25
مواکب ۱۸۰گانه در شیراز برپا می‌شود
به همت ستاد مردمی اهل بیت(ع) و جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی، ۱۸۰ موکب طی ایام فاطمیه در سومین حرم اهل بیت(ع) برپا خواهد شد همچنین در ۱۸۰ مدرسه مراسم عزای فاطمی و ۱۸۰ روضه خانگی هم برپا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس سه‌شنبه ۱۵ آذر در گردهمایی خادمان مواکب شیراز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این حرکت مردمی و به طور خاص مجموعه شورای شهر که از آن حمایت کرده‌اند، گفت: در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالروز شهادت، شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) هستیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام از گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی و خادمان مواکب فاطمی خواست تا با همتی عالی نشان‌دهنده جاری بودن بصیرت فاطمی در سومین حرم اهل بیت(ع) باشند و افزود: باید برای برگزاری سوگواری ایام فاطمیه و همچنین مراسم شهدای حرم سنگ تمام گذاشت و مراسم باشکوهی برگزار کرد.

آیت‌الله دژکام پیشنهاد داد تا بنرهای مواکب فاطمی متحدالشکل بوده و همگی از عکس درب آتش زده منزل بانوی دو عالم استفاده کنند و سپس ادامه داد: برای داشتن بصیرت باید به حضرت زهرا(س) متوسل شویم و این مسئله لازمه ظهور منجی عالم بشریت است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهدای حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) در حرمی شهید شدند که صاحب حرم هم شهید و هم غریب بوده است، گفت: جهان تشیع بدهکار حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است زیرا در معرفی حجت هشتم امانت‌داری و همت کرد و آقایی و مردانگی را به اوج رساند.

مسیر اهل‌بیت(ع) و شهادت ادامه دارد

وی با اشاره به وقایع و ناآرامی‌های اخیر که طی آن تعدادی از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند، گفت: اگر امروز شهید می‌دهیم تازگی ندارد. اگر در کوچه‌ و خیابان‌ها، امنیت ادامه‌دهندگان راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را سلب می‌کنند، مسئله تازه‌ای نیست و برای این مسئله هم غم به دل خود راه نمی‌دهیم زیرا می‌دانیم مسیرمان در طول ۱۲۰۰ سالی که از شهادت حضرت شاهچراغ(ع) می‌گذرد، همین بوده و در این مسیر هم شهدای زیادی تقدیم شده است.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه در این مسیر ۱۴۳ روحانی اعم از مجتهد و طلبه شهید شده‌اند، گفت: پای این حرکت حق‌خواهی و حق‌طلبی برای اهل بیت(ع) خون چند مرجع ریخته شد؛ یکی از آن‌ها شهید صدر و یکی شهید حکیم و یکی هم شهید آیت‌الله دستغیب است. این مسیر راهی نیست که برای ما ناشناخته باشد و گمان کنیم مسئله تازه‌ای می‌خواهد اتفاق افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این آقایی که دست ظلم بنی عباس او را شهید کرد (حضرت شاهچراغ) از حضرت زهرا(س) ارث داشت و ما هم ادامه دهنده مسیر آنان هستیم و در این مسیر از چیزی هراس نداریم. گمان می‌کنند کوکتول موتولف پرت می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد و ما را از این مسیر بازمی‌دارند؟

خادمان اهل بیت(ع) جهادگران عرصه تبیین هستند

وی با اشاره به عکس درب آتش‌زده منزل حضرت زهرا(س) که در بنرهای مواکب فاطمی از آن استفاده شده است، افزود: تبیینی بالاتر از این عکس نیست و همین یک عکس کافی است که بدانیم در کجا قرار داریم. اگر امروز اغتشاشگران درب حوزه علمیه منصوریه را آتش می‌زنند، بدانند که ادامه دهنده مسیر کسانی هستند که درب منزل حضرت زهرا(س) را آتش زدند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه خادمان امام زمان(عج) روضه‌خوان‌های حضرت زهرا(س) هستند لذا از چیزی هراس ندارند و ایرانی‌ها همواره پای حق بوده‌اند، گفت: اغتشاشگرانی که به دنبال آتش زدن مسجد و حوزه علمیه و قرآن هستند پا در مسیر ابن ملجم مرادی گذاشته‌اند و چیزی جز این نیست. مگر کسانی که در کربلا خیمه اهل بیت(ع) را آتش زدند چه کسانی بودند، این‌ها امروز هم پیدایشان شده است و مسجد و قرآن آتش می‌زنند.

وی با بیان اینکه آن روز درب خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند و بعد از آن خیمه‌های اهل بیت(ع) را در کربلا، گفت: امروز خادمان اهل بیت(ع) در عرصه مجاهدت هستند و بزرگ‌ترین جهاد تبیین را به راه انداخته‌اند و هرکسی که از این مسیر با قلم یا قدمی حمایت کند، جهاد تبیین را حمایت کرده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه تمام هستی خود را فدای بانوی دو عالم و فرزندانشان می‌کنیم، گفت: اگر لیاقت و سعادت داشته باشیم پای این حرف می‌ایستیم تا امام زمان(عج) ظهور کند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر ضرورت تداوم مسیر روضه‌خوانی اهل بیت(ع) بیان کرد: هرجا روضه‌ای خوانده می‌شود، جهاد تبیین با نام حضرت زهرا(س) آغاز شده است.

پیرو راه حسین(ع) از تهدید هراس ندارد

او با بیان اینکه مظلومیت امروز رهبر عزیزمان همان مظلومیتی است که اجدادش در طول تاریخ کشیده‌اند و از این مسئله درس می‌گیریم، افزود: امروز مشاهده می‌کنیم رهبر معظم انقلاب مانند کوه در مقابل تمام حرکت‌های مذبوحانه دشمن ایستاده است و خم به ابرو نمی‌آورد. آن روزی که بمب در کنارشان منفجر شد و راهی بیمارستان شدند، بعد از به هوش آمدن فرمودند با این اتفاق متوجه شدند که یک کار بزرگ به عهده دارند. ما هم پای این مرد بزرگ با قدرت ایستاده‌ایم و این مسیر را باید تا آخر ادامه دهیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به تهدیدات اغتشاشاگران اظهار کرد: سر آقای ما بالای نیزه رفته است اما امروز عده‌ای ما را تهدید می‌کنند و عمامه روحانیت را از سر بر می‌دارند، ما را از چه می‌ترسانند. کسی که جز سخن امام حسین(ع) را تکرار نمی‌کند و ادعایی جز سخن اهل بیت(ع) ندارد، از این تهدیدات و اقدامات هراسی ندارد. این مسیر جای پشیمانی ندارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بحمد الهی امروز پیروان اهل بیت(ع) اکثریت هستند نه اقلیت، گفت: آن روزهایی که پیروان اهل بیت(ع) در اقلیت هم بودند دست از این مسیر برنداشتند پس امروز هم که در اکثریت هستیم، پای آرمان‌های دینی خود ایستاده‌ایم و دشمن هم باید دست از طمع خود بردارد و گمان نکند که با این سر و صداها و اغتشاشات کسی دست از این مسیر برمی‌دارد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه این مرتبه در نبرد حق علیه باطل، پیروزی با جبهه حق است، گفت: این مرتبه پرچم امام حسین(ع) بر روی دوش ایرانی‌هاست و ایرانی‌ها هم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که دست از این علم برنخواهند داشت تا به دست صاحب اصلی آن برسد.

مسئول جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته برای ایام فاطمیه ۱۸ موکب را برپا کردیم اما امسال تصمیم گرفتیم با توجه به ظرفیت فرهنگی شیراز، این تعداد را به ۱۸۰ موکب برسانیم.

بهرنگ قربانی با بیان اینکه در کنار برپایی این مواکب، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و جهاد تبیین اولویت خادمان اهل بیت(ع) است، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و هتک حرمت شعائر اسلامی و انقلابی توسط معاندان، برپایی این مواکب فرصت بسیار مناسبی برای تلطیف فضای جامعه است.

قربانی تأکید کرد: مردم ایران همچنان پشتیبان نظام و ا نقلاب اسلامی و امیدوار به آینده هستند و به یاری خدا و توسل به مکتب اهل بیت(ع) قوی‌تر از گذشته از این بحران‌ها عبور خواهیم کرد.

امسال همزمان با ایام فاطمیه، به همت ستاد مردمی اهل بیت(ع) و جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی ۱۸۰ موکب فاطمی برپا و در ۱۸۰ مدرسه مراسم عزا و ۱۸۰ روضه خانگی برپا می‌شود و ۴۰ مرکز مقاومت بسیج ادارات هم طی این ایام موکب ایجاد خواهند کرد. برگزاری مسابقه خطبه فدکیه ویژه دانش آموزان و انتخاب ۱۸ نفر به عنوان برترین‌های این مسابقات، از برنامه‌های ایام فاطمیه امسال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52348

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.