• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
قائم‌مقام شهردار شیراز مطرح کرد؛

آماده باش شهرداری شیراز در فصل بارش و مقابله با سیلاب‌های احتمالی

  • کد خبر : 52344
  • 15 آذر 1401 - 8:28
آماده باش شهرداری شیراز در فصل بارش و مقابله با سیلاب‌های احتمالی
قائم‌مقام شهردار شیراز گفت: اقدامات قابل‌توجه پیشگیری از سیل انجام‌شده و عوامل و خدمات شهری در آماده‌باش کامل هستند و شهرداری با کمک دیگر ارگان‌های مربوطه برای خدمت‌رسانی به شهروندان آمادگی کامل را دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش فرج‌زاده در ارتباط با آمادگی شهرداری شیراز در فصل بارش و سیلاب احتمالی اظهار کرد: حوزه خدمات شهری شهرداری همواره اقدام به لایروبی و پاک‌سازی کانال‌های فاضلاب و آبراه‌ها برای دفع آب‌های سطحی در تمام مناطق شهری انجام داده تا از آب‌گرفتگی‌های احتمالی جلوگیری شود.

او بیان کرد: تیم عملیاتی شهرداری لایروبی‌هایی در رودخانه‌های فصلی تنگ سرخ، نهر اعظم و چنارراه دار انجام داده که برای عبور بدون مشکل آب‌ها، لایروبی‌ها توسط صورت پذیرفته است.

قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به حادثه تلخ سیلاب در سال ۹۸ که بخشی از آن به علت عدم عملیات آبخیزداری در بالادست دروازه قرآن بوده است، گفت: این سیل مخرب موجب شد تا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، طرح‌های آبخیزداری به‌صورت گسترده در ارتفاعات و دشت‌های استان به اجرا درآورد لذا در قسمت شمال اطمینان خاطر و امیدواری داریم که شاهد مشکل خاص نخواهیم بود.

او افزود: در این زمینه خط لوله انتقال آب از سمت شمال / دروازه قران/ به سمت ضلع شرقی شهر/ رودخانه خشک/ توسط شهرداری نیز تقویت‌شده است.

فرج‌زاده اظهارکرد: تنها نگرانی ما در محدود سعدی و رودخانه بالادست خرامه است که لازم است طرح‌های آبخیزداری که در دروازه قرآن به اجرا در آمده نیز در این منطقه اجرا شود.

این مقام مسئول در حوزه مدیریت شهری افزود: مشکلات و معضلاتی در حریم و عرض رودخانه‌ها در آن منطقه وجود دارد که باید حریم این رودخانه‌ها باز باشد، طرح‌های آبخیزداری در آن منطقه هرچه سریع‌تر به اجرا درآید.

در این راستا شهرداری، آب منطقه‌ای فارس و اداره منابع طبیعی اقداماتی را انجام داده است اما مراحل اجرا از فصل بارندگی امسال خارج است و امید بر آن داریم که در این محدود دچار مشکل و بحران خاصی نشویم.

فرج زاده گفت: اقدامات قابل‌توجه پیشگیری از سیل انجام‌شده و عوامل و خدمات شهری در آماده‌باش کامل هستند و شهرداری با کمک دیگر ارگان‌های مربوطه برای خدمت‌رسانی به شهروندان آمادگی کامل را دارد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52344

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.