• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری  

  • کد خبر : 52326
  • 15 آذر 1401 - 9:46
برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری  
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت برای برگزاری کلاس آموزشی ترویجی به بهره برداران زنبور عسل در روستای جیدرزار از توابع بخش کامفیروز این شهرستان 15 کیلومتر از مناطق صعب العبور ارتفاعات بهشت گمشده پیاده روی کردند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با اشاره به اینکه این روستا در ارتفاع ۲۱۲۰ متری  واقع شده  است ، اظهار کرد: از آنجا که هیچ جاده ای به آن ختم نمی شود  و اهالی  روستا به سایر مناطق روستایی دسترسی ندارند و شرایط خاص این روستا باعث شد که کارشناسان کشاورزی برای خدمت رسانی به اهالی این روستا مناطق صعب العبور را پیاده طی کنند.

امیریان با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی تعدادی از کارشناسان کشاورزی و  کارشناس کمیته امداد بخش کامفیروز حضور داشتند، تصریح کرد: علاوه بر ترویج روش های زنبورداری و آموزش های لازم،  مقرر شد از سوی کمیته امداد به متقاضیان توسعه زنبور داری تسهیلات کم بهره ارائه شود.

او با اشاره به اینکه این روستا ۲۹ خانوار دارد و  ۲۴ بهره بردار در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت می کنند، ابراز کرد:  با توجه به آب و هوای معتدل ، پوشش گیاهی نسبتا انبوه، تنوع گونه های گیاهی موجود در منطقه و زیستن در ارتفاعات ، توسعه زنبورداری می تواند به ایجاد اشتغال برای اهالی روستا موثر باشد.

این مقام مسئول افزود:  در این روستا بیش از ۲۰۰۰ راس دام، ۳۲ هکتار انواع  باغ و۴۵۰ کلنی زنبور عسل موجود است که نیازمند توجه مسئولین است.

به گفته امیریان؛ شرایط آب و هوایی، مناظر زیبایی طبیعی، وجود چشمه سارها، بافت مسکونی  نیمه پلکانی و منحصربه فرد و آداب و سنن خاص و دست نخورده این روستا و وجود  باغ های گردو و سیب در چند سال اخیر توجه طبیعت دوستان و گردشگران را به خود جلب کرده است. 

جیدرزار، روستایی قدیمی از توابع بخش کامفیروز، واقع در ارتفاعات تفرجگاه بهشت گمشده در ۱۰۶ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و  ۱۴۶ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده‌است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52326

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.