• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ؛

دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز برگزار شد/رونمایی از دو محصول جدید

  • کد خبر : 52322
  • 15 آذر 1401 - 11:41
دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز برگزار شد/رونمایی از دو محصول جدید
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: دومین دهه گردشگری مذهبی از پنجم تا پانزدهم آذر در این کلانشهر برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه اولین دهه این رویداد فرهنگی آذر سال گذشته برگزار شد، گفت: برای اجرای دومین دوره این رویداد چند بخش جدید با طراحی های نوین در نظر گرفته شده بود.

به نقل از شهرداری شیراز، مشفقیان افزود: تورهای گردشگری مذهبی با محوریت حرم‌های مطهر و تورهایی با محوریت آرایه‌های معنوی در بناهای تاریخی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن این دهه با مناسبت‌هایی ملی همچون هفته بسیج و روز پرستار، تورهایی ویژه این دو قشر نیز در نظر گرفته شده است.

مشفقیان اضافه کرد: آموزش فرهنگ روایت محوری در گردشگری مذهبی ویژه خدام و راهنمایان گردشگری مذهبی و همچنین مبلغین و طلاب حوزه علمیه نیز اجرایی شد تا پس از آموزش بتوانیم بیش از پیش همراهی پیشرو و اجرا سیاست هدفمندی را برای توسعه این حوزه گردشگری داشته باشیم.

او؛ سفره قناعت که ادغامی از گردشگری خوراک و مذهبی است را از دیگر ویژه برنامه‌های به اجرا درآمده برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مراسم انواع کوکوهای شیرازی پخته و پس از آن در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

مشفقیان قدردانی از کسبه قدیمی تحت عنوان «دوست خدا»، آموزش فرهنگ روایت محوری ویژه راهنمایان مذهبی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و همچنین تور امین ولایت که به تاریخچه و معماری حرم مطهر، مشاهیر مدفون حرم و همچنین روایت حمله تروریستی آبان ماه در این مکان مقدس را از دیگر اقدامات انجام شده، برشمرد.

او همچنین از برگزاری اختتامیه این رویداد نیز خبر داد و گفت: در روز ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ اختتامیه دهه گردشکری مذهبی با حضور مسئولین شهری و استانی در حرم مطهر سید علا الدین حسین(ع) برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تجلیل از برترین‌های گردشگری مذهبی، رونمایی از دو محصول گردشگری مذهبی، نمایشگاه محصولات تولید شده طی یکسال اخیر توسط سازمان فرهنگی بخشی از ویژه برنامه‌های روز اختتامیه است.

مشفقیان «نامه آفتاب» که شبه نامه‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بوده را به عنوان یکی از محصولاتی که در روز اختتامیه رونمایی می‌شود، اعلام کرد و گفت: این شبه نامه برای نخستین بار سند و بازخوانی اسناد تاریخی شده و چاپ می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: بروشور تخصصی «وخمه شیرازی» که به معرفی ۷ نقطه زیارتی شیراز و همچنین ۷ آداب ویژه مردم در زیارت بقاع متبرکه حرم‌های مطهر میپپردازد را دومین محصولی که بنا به رونمایی آن در این ویژه برنامه است، عنوان کرد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52322

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.