• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

آتش نشانان، ۱۵هزار حادثه را در شیراز کنترل کردند

  • کد خبر : 52304
  • 14 آذر 1401 - 16:08
آتش نشانان، ۱۵هزار حادثه را در شیراز کنترل کردند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز اعلام کرد که امسال آتش نشانان این کلانشهر، ۱۵ هزار حادثه را کنترل کردند.

مسعود زارعی عصر یکشنبه ۱۳ آذر در نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر شیراز ضمن تجلیل آتش‌نشانان، بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱  تاکنون آتش نشانان شیرازی،  ۱۵هزار حادثه را کنترل کردند و از  حوادثی بزرگ از جمله حادثه انبار لوازم الکتریکی ۷۰۰ متری خیابان انوری ، آتش سوزی بازار وکیل و مجتمع زیتون که هر کدام قابلیت تبدیل شدن به یک پلاسکو را داشتند پیشگیری کردند.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز با اشاره به رشادت‌های آتش نشانان در پوشش عملیات‌ها، عنوان کرد: عملکرد به موقع آتش نشانان در اطفای حریق مجتمع زیتون در تاریخ ۷ آذر ماه، کار بزرگ آتش نشانان شیرازی بود که باید ثبت و ضبط شود، چرا که اگر آتش نشانان رشادت نمی‌کردند فاجعه‌ای رخ میداد که در تاریخ شیراز باید ثبت می‌شد.

او ضمن تقدیر از رئیس سازمان آتش نشانی و آتش نشانان افزود: متاسفانه در جریان چنین حوادثی آتشهای بزرگ دیده می‌شود اما هوشیاری‌ها و شجاعت‌های  بزرگ دیده نمی‌شود.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز با اشاره به عملکرد موفق سازمان آتش نشانی در کنترل حوادث از تلاش‌های رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و این قشر زحمتکش تشکر و تقدیر ویژه کرد.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای ۸ ماه گذشته سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز مهمترین رکن مقابله با آتش‌سوزی و حوادث شهری است.

او ادامه داد: پاسخگویی به حوادث و امداد رسانی در حریق‌های این کلانشهر با پیچیدگ‌ی‌های خاصی رو به رو است و وظایف سازمانی همچون آتش نشانی با دو حوزه اداری و عملیاتی و ۷۰۰ پرسنل تنها به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود و رسیدگی به همه امورات ایمنی شهری، پیشگیری از مخاطرات و پوشش انواع حوادث در سطح شهر را در بر می‌گیرد بنابراین،  لازمه واکنش اثر گذار یک آتش نشان ، توجه ویژه به آموزش، آمادگی جسمانی و در نهایت موفقیت در یک کار تیمی خواهد بود.

قانع با اشاره به عملیات‌های شاخص در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در طول ۸ماه گذشته آتش نشانان ما در چندین حادثه مهم از جمله بازار وکیل، مجتمع زیتون و انبار خیابان انوری با حضور به موقع توانستند از حوادثی جلوگیری کنند که هر کدام ظرفیت تبدیل به یک پلاسکو را داشت و حتی در نمونه مشابه آن در سال ۹۸ در یک کلانشهر کشور یکصد و ۴۰ مغازه در آتش سوخت.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز همچنین در خصوص عملکرد موفق سازمان در ایجاد انگیزه کارکنان و اصلاح حقوق و دستمزد آتش نشانان با همکاری رئیس محترم کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، برگزاری دوره‌های تخصصی، اقدام به پیگیری مجدانه برای راه‌اندازی دانشگاه علوم فنون آتش نشانی و استفاده از ظرفیت فوق العاده نیروهای باتجربه و در شرف بازنشستگی، ارتقای آمادگی جسمانی و تجهیزات ورزشی و آموزش‌های گسترده عمومی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ارتقا سطح دانش و آمادگی جسمانی آتش نشانان به ویژه با افزایش ۳۰۰ درصدی فضاهای ورزشی آتش نشانان شیرازی موفق به کسب مقامات استانی، کشوری و حتی مدال طلای جهان شده‌اند.

او اضافه کرد: سازمان آتش نشانی با توجه ویژه به ساختار و سازمان پس از تدوین سند طرح جامع اطفا حریق کاملا برنامه محور و با چشم انداز ۲۰ ساله به بازسازی و به سازی ۷ ایستگاه عملیاتی، احداث چهار ایستگاه جدید و پیش بینی و ساخت چهار فضای رفاهی و آموزشی اقدام کرده است.

در پایان این مراسم نیز از عملکرد موفق و مدیریت رئیس سازمان آتش نشانی شیراز و آتش نشانان موثر در عملیات‌های شاخص تقدیر و تجلیل انجام شد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.