• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس؛

کلوپ‌های پرسشگری در فضای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 52301
  • 14 آذر 1401 - 16:02
کلوپ‌های پرسشگری در فضای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود
معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس خواستار راه‌اندازی کلوپ‌های پرسشگری در فضای دانشگاه‌ها شد.

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی دوشنبه ۱۴ آذر در جمع مدیران فرهنگی و مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، از ابلاغ وبرنامه ریزی روز دانشجو در دانشگاه‌های فارس خبر داد.

او گفت: شایسته است براساس سند تحول و تعالی دانشگاه‌ها این روز با محوریت تشکل‌های اسلامی و همکاری دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس این روز با مشارکت موثر دانشجویان برگزار شود، زیرا معتقدیم حیات دانشگاه به فعالیت تشکل‌های دانشجویی وابسته است.

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس بیان کرد: لازم است با توجه به اهمیت و ضرورت حضور فعال و مشارکت موثر دانشجویان و به ویژه تشکل‌های دانشجویی، برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت روز دانشجو، با محوریت دانشجویان انجام و از برگزاری برنامه‌های نمایشی اجتناب شود و ضروری است برنامه‌های روز دانشجو مبتنی بر یک بنیان معرفتی و انقلابی طراحی و عملیاتی شود که به استحکام نظام فکری و تقویت مبانی نظری دانشجویان منجر شود.

به عقیده این استاد دانشگاه، روز دانشجو استشمام استقلال خواهی و بهره جویی از نیروی جوان است که امروزه دانشجویان ایرانی اسلامی با همت بلندشان چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور را به حرکت درآورده‌اند و با سعی و کوشش خود هر روز برای حفظ نام ایران عزیز در مجامع علمی تلاش جدی دارند.

او با بیان اینکه رویکرد اصلی دفاتر نهاد در مجموعه دانشگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی وارتقا بینش سیاسی در مجموعه دانشگاه است که زمینه‌سازی برای حضور فعال دانشجویان را در اجرای برنامه‌های دانشگاه را فراهم می‌کند، افزود: حسب دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه و تعمیق آگاهی‌ها وعلایق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان وهمچنین تبیین ارزش‌های اسلامی وحمایت فکری تشکل‌های دانشجویی از جمله موضوعاتی است که به عنوان یک دغدغه از سوی ایشان مطرح و ضروری است.

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: دشمن به دنبال تسخیر فکرها و اراده دانشجویان جوان است و نباید اجازه دهیم دروغ پراکنی در فضای مجازی قدرت فکر و اراده را از آن سلب کند و وظیفه ما این است برای دفاع از کشور و دانشگاه، دروغ‌های دشمنان را به دانشجویان متذکر شویم تا بتوانند راست و دروغ را از هم تشخیص دهند.

کوهی همچنین گفتگو و پرسشگری دانشجویان و به دنبال آن راه‌اندازی کلوپ‌های پرسشگری را مطالبه دفتر نهاد دانست و اظهار کرد: مشارکت دانشجویان در پیشنهاد ارائه راه حل‌های عملی در راستای رفع مشکلات اجتماعی یک ضرورت است و بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52301

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.