• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اشتغال ۱۸۳ معلول درمراکز، موسسات، کارفرمایان و دستگاه های اجرایی

  • کد خبر : 52291
  • 13 آذر 1401 - 17:44
اشتغال ۱۸۳ معلول درمراکز، موسسات، کارفرمایان و دستگاه های اجرایی
مدیر بهزیستی شهرستان شیراز اعلام کرد که طی دو سال اخیر بالغ بر ۱۸۳ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی استان فارس جذب شده اند.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز  در گفت‌وگو با سحاب پرس  به تشریح وضعیت توانخواهان در شهر شیراز پرداخت و اظهار داشت: در شهر شیراز ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان و ذهنی از کودکان تا سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان فارس هستند.
مصطفی محسنی  با اشاره به اجرای برنامه‌های متفاوت همزمان با هفته جهانی معلولین ویژه توانخواهان، گفت: هر ساله با فرا رسیدن دوازدهم آذر ماه روز جهانی معلولین یک منشور قرائت می‌شود و متناسب با این منشور عملکرد یکساله ارائه می‌شود که در این خصوص عمده‌ترین فعالیت صورت گرفته طی یکسال اخیر فعال سازی حوزه ورزش در گروه‌های سنی مختلف و افتتاح فرهنگسرای یاران بوده است که علاوه بر استفاده جامعه هدف توانخواهان از این فرهنگسرا، کارکنان معلول نیز می‌توانند از این فضا استفاده کنند.
این مقام مسئول به خدمات این فرهنگسرا اشاره کرد و افزود: در این مکان خدمات ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی و برگزاری مسابقات در سایر حوزه‌ها انجام می‌شود. همچنین نیاز‌های ویژه و مطالبات معلولین از طریق بهزیستی و جامعه معلولین که در این فرهنگسرا مستقر هستند پیگیری می‌شود.
محسنی به حوزه مناسب سازی اشاره کرد و افزود: در حوزه مناسب سازی شهری معابر و پارک‌ها در حال حاضر در یازده منطقه شهر شیراز مناسب سازی در حال انجام است و بالغ بر ۴۴ معبر و خیابان سطح شهر در حال مناسب سازی هستند و در این خصوص ۳۵ خیابان مناسب سازی شده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی در حوزه مناسب سازی رتبه بندی شده اند و با معرفی مشاورین بهزیستی در هر منطقه شهرداری اطلاعات و موارد مورد نیاز از سوی این مشاورین ارائه می‌شود از یکسال گذشته تاکنون ساخت و‌ساز هر گونه ساختمان و تأییدیه پایان کار منوط به مناسب سازی است.
محسنی همچنین ادامه داد: در خصوص سایر موضوعات همچون نیاز‌های معیشتی، کمک‌های موردی مرتبط، حضور و کمک خیرین در چرخه کار، مرمت و ساماندهی مسکن بویژه در محلات آسیب خیز همچون شهرک سعدی، مهدی آباد و کمربندی و روستا‌های اطراف اقدامات لازم در حال انجام است.
مدیر بهزیستی شهرستان شیراز همچنین به نقش تسهیلگران بهزیستی در روستا‌های اطراف اشاره و تصریح کرد: در این خصوص تعداد تسهیلگران را در مناطق شهری و روستایی افزایش داده ایم که این امر می‌تواند به شناسایی معلولین و سوق دادن آن‌ها به کمیسیون پزشکی در خصوص نوع و شدت معلولیت بسیار کمک کند.
محسنی در خصوص استفاده از ظرفیت معلولین در دستگاه‌های اجرایی گفت: در جهت حمایت از معلولین و استخدام سهمیه ۳ درصدی معلولین در دستگاه‌های اجرایی پیگیری لازم صورت گرفت و باتوجه به دستور استاندار فارس در این حوزه نتایج بسیار خوبی محقق شد و مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی که در حال برگزاری آزمون استخدامی هستند باید از ظرفیت معلولین استفاده کنند.
این مقام مسئول یادآور شد: خانواده‌هایی که فرزند و یا همسر معلول دارند طی مکاتبات صورت گرفته با دستگاه اجرایی که در آن شاغل هستند، طبق رویه قانونی که وجود دارد باید از کسر ساعت کار بهره‌مند شوند که در این خصوص گواهی مورد نظر از سوی بهزیستی به دستگاه اجرایی ارائه خواهد شد.
مدیر بهزیستی شهرستان شیراز خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر بالغ بر ۱۸۳ نفر از افراد دارای معلولیت  درمراکز، موسسات، کارفرمایان و دستگاه های اجرایی جذب شده اند که بنا به شرایط تحصیلی و شغلی در جایگاه متناسب با حوزه معلولیت بکار گرفته شدند.
محسنی همچنین در خصوص تعداد جذب خیرین در این حوزه پاسخ داد: سازمان بهزیستی یک ارگان مردمی و مشارکتی غالبا در جهت جذب خیرین فعال بوده است که مؤسسات تحت نظر این سازمان از این طریق در راستای جذب خیرین اقدام کرده اند و باتوجه به ۳۷۰ مؤسسه خیریه در شهر شیراز که تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند، هر یک بر اساس شاخص و حوزه کاری خود نسبت به جذب کمک‌های خیرین اقدام می‌کنند.
نمره دهی مناسب دستگاه‌های اجرایی در راستای تسهیل و سهولت دسترسی معلولین، کشف و شناسایی معلولین موفق و حمایت از آن‌ها و حمایت از خانواده معلولین از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر بهزیستی شهرستان شیراز بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52291

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.