• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
استاندار فارس؛

توسعه شهرک‌های صنعتی استهبان/ایجاد پایانه صادراتی

  • کد خبر : 52272
  • 13 آذر 1401 - 17:20
توسعه شهرک‌های صنعتی استهبان/ایجاد پایانه صادراتی
استاندار فارس از الحاق ۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی استهبان خبر داد و گفت، وجود شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در چهل و یکمین سفر شهرستانی، با حضور در شهرستان استهبان از پروژه‌های اقتصادی، آموزشی، درمانی و عمرانی انجام شد، گفت: استهبان در بُعد معنوی، بعنوان یک شهرستان قرآنی در اوج قرار دارد و همواره مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است لذا باید همچنان تلاش شود تا در این مسیر طی طریق کند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از استانداری فارس، ایمانیه گفت: وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در این شهرستان نیز یکی از نعمت های بی بدیل و بی نظیری است که خداوند به استهبان در بُعد مادی عنایت کرده است.

وی با اشاره به بازدید از دانشکده علوم قرآنی و مرکز آموزش عالی استهبان، گفت: جلسه ای با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور و نمایندگان این مجموعه برگزار خواهیم کرد تا برای مشکلات موجود تصمیم گیری لازم انجام شود.

استاندار فارس با اشاره به بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره)، افزود: اتصال فاضلاب بیمارستان به شبکه فاضلاب شهری، سیل بند محوطه و تجهیزات از جمله مشکلات بیمارستان شهرستان بود که امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده شاهد رفع آنان در آینده‌ی نزدیک باشیم.

وی با تاکید بر سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام، اظهار داشت: در این سفر مقرر شده با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان شهرستان، استخر سرپوشیده‌ی استهبان به شهرداری واگذار شود. استانداری فارس در تسریع و تکمیل این مجموعه همکاری های لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریع تر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

ایمانیه با اشاره براینکه امروزه استفاده از انجیر در سراسر جهان در حوزه سلامتی رو به افزایش است، افزود: وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان فرصتی است تا با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر و ایجاد ارزش افزوده، حرکت جدیدی برای ارتقاء و پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم کنیم. برای تسهیل در این امر پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می شود.

استاندار فارس با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین به منظور توسعه شهرک های صنعتی به این مجموعه الحاق می شود، گفت: وجود شهرک های صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد. سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب های مختلف بویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

ایمانیه از مشارکت شرکت فروآلیاژ، در قالب مسؤلیت اجتماعی، راهداری و  استانداری برای بهسازی جاده استهبان به ایج خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای دهه فجر آب آشامیدنی مردم بخش ایج از تصفیه خانه موجود در این بخش تامین می‌شود.

در حاشیه این بازدید مرکز طب متعالی مراقبت در منزل در بیمارستان امام خمینی ره این شهرستان آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52272

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.