• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس؛

نیازمند تغییر نگاه به مبحث پدافند غیرعامل هستیم

  • کد خبر : 51924
  • 06 آذر 1401 - 17:28
نیازمند تغییر نگاه به مبحث پدافند غیرعامل هستیم
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس با بیان اینکه افزایش میزان آمادگی برای مقابله و مواجهه با انواع تهدیدات باید ارتقاء یابد، گفت: نیازمند تغییر نگاه در مبحث پدافند غیرعامل هستیم.

محمد جباریان ضمن تاکید بر لزوم رصد کامل زیرساخت‌ها با هدف شناسایی و رفع نقاط ضعف و تثبیت نقاط قوت، گفت: در حوزه پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم تا بتوانیم مفاهیم پدافند را تبیین کرده و مردم را با حوزه های مختلف این مبحث آشنا کنیم.

به نقل از استانداری فارس جباریان با بیان اینکه پدافند به دلیل ارتباطی که با حوزه تهدید دارد یک مسئله علمی است، گفت: امروز ماهیت تهدیدات در حال تغییر است و بروز تهدیدات نوین و نوظهور در عرصه بین‌المللی ایجاب می کند که ما در حفظ و تامین منافع ملی دقت لازم را داشته باشیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس افزود: امروز اگر نگاهمان را به حوزه پدافند تغییر دهیم می توانیم در این حوزه موفق باشیم چرا که دشمن از تمام داشته و توان خود در جنگ ترکیبی استفاده می کند و یکی از ابزارهای مهم دشمن در این جنگ ترکیبی نیز ابزار رسانه است.

جباریان گفت: دشمن با اجرای یک عملیات روانی و تزریق اخبار دست کاری شده ذهن مردم را درگیر می کند و به دنبال مدیریت افکار عمومی بوده و به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن دولت است تا به اهداف خود دست پیدا کند.

او افزود: برای مقابله در این جنگ باید یک سری اولویت ها داشته باشیم که در حوزه پدافند غیر عامل به آن پرداخته می شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس افزود: ما در این جنگ باید سواد رسانه‌ای و بصیرت خود را افزایش دهیم و مهارت های فردی در تجزیه و تحلیل پیام ها را نیز ارتقاع بخشیم و در این اتفاقات اثربخش باشیم و پیام ها را تجزیه و تحلیل کنیم و مطالب درست و جعلی را از هم تشخیص دهیم.

جباریان افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در استان فارس و با استفاده از توانمندی استادان دانشگاه توانسته‌ایم در هفته پدافند افزون بر ۳۰ همایش و نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف سایبری، زیستی، مردم محور و جهاد تبیین برای فعالان این حوزه برگزار کنیم تا گامی موثر در حوزه پدافند غیر عامل و نهادینه کردن آن بردارشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51924

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.