• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 5182
  • 01 مرداد 1399 - 14:10
اخبار پلیس فارس – ۱ مردادماه ۱۳۹۹

کشف ۲۶۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس فرمانده انتظامی استان از کشف بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد. سردار ” رهام بخش حبیبی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده با […]

کشف ۲۶۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار ” رهام بخش حبیبی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده با همکاری سایر عوامل انتظامی، طی ۴۸ ساعت گذشته موفق شدند، ۶۵ خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

وی افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی شامل پوشاک، پارچه، تجهیزات الکترونیکی، لوازم یدکی و سایر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است،اظهار داشت: در این رابطه ۸۰ فقره پرونده تشکیل و ۸۲ متهم نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “جهش تولید” نامگذاری شده است، مبارزه بی امان با کالای قاچاق در راستای تحقق منویات ایشان یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس است.

قتل ۳ نفر در “کازرون”/ مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشته شدن ۳ نفر بر اثر شلیک اسلحه ساچمه زنی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در یکی از باغ های اطراف شهر “کازرون”، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی مشاهده کردند که ۳ نفر با اسلحه ساچمه زنی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بر اثر شدت جراحت های وارده فوت کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه در بازرسی از محل، کلیه اموال مقتولان شامل مقادیری طلا و خودرو سواری متعلق به آنان کشف شد، افزود: تحقیقات اولیه پلیس نشان می دهد که انگیزه ضارب یا ضاربان سرقت نبوده و با توجه به سرنخ های به دست آمده، دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ عبادی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خرداد ماه سال جاری نیز ۳ نفر در یک مغازه تعویض روغنی در این شهرستان جان خود را از دست دادند که فوت آن ها هیچ ارتباطی به این پرونده نداشته و پس از تحقیقات تکمیلی پلیس و بنا به اعلام پزشکی قانونی، علت مرگ آنان مسمومیت و خفگی ناشی از استنشاق گاز منو اکسید کربن بوده است.

وی با بیان اینکه مردم به شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون وقوع این دو حادثه توجهی نکرده و اخبار صحیح و موثق را از منابع رسمی و مرکز اطلاع رسانی پلیس دریافت کنند، تأکید کرد: پلیس با انتشار دهندگان شایعات بی اساس و کسانی که بخواهند امنیت جامعه را مختل سازند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

دیدار مدیرکل دامپزشکی استان فارس با سردار “حبیبی”

مدیر کل دامپزشکی استان با حضور در ستاد انتظامی با سردار “رهام بخش حبیبی” دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ” حمید رضا ناظمی ” مدیر کل دامپزشکی استان فارس با حضور در دفتر سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با وی دیدار و در حوزه ماموریت ها و مباحث مرتبط گفت و گو کرد.

در این دیدار، مدیر کل دامپزشکی استان فارس ضمن اهداء لوح تقدیر به فرمانده انتظامی استان فارس، از تلاش های شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

واژگونی پراید  با ۲ کشته 

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور روستایی “دهنو” به سمت شیراز، ۲ نفر کشته شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی “دهنو” به سمت شیراز، به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۲ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن هر ۲ نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی  راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

کشف دارو تاریخ مصرف گذشته ۷ میلیاردی در”سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان در بازرسی از یک وانت پیکان، موفق به کشف ۷۴ هزار و ۳۷۲ عدد انواع قرص و کپسول تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۷ میلیارد ریال شدند.

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “مجتهدی” با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۷۴ هزار و ۳۷۲ عدد انواع قرص و کپسول تاریخ مصرف گذشته شدند، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” با اشاره به اینکه ارزش ریالی داروهای کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۵ هزار لیتر الکل صنعتی احتکار در”شیراز”

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵ هزار لیتر الکل صنعتی احتکار شده در بازرسی از یک کارگاه خبر داد.

سرهنگ “عبدالله خسروانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمبود محلول ضد عفونی و سوء استفاده بعضی افراد در این زمینه، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار الکل صنعتی در یک کارگاه در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس سریعا پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن کارگاه، ۵ هزار لیتر الکل صنعتی احتکار شده را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

امنیت موجود در شهرستان مرودشت، مدیون تلاش‌های خستگی ناپذیر انتظامی است

امام جمعه مرودشت در آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی این شهرستان با اشاره به افتخار آفرینی مردم به ویژه در دوران انقلاب و بعد از آن، گفت: جوانان پرشور و فهیم این شهرستان همواره در طول تاریخ نقش آفرین بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “مهدی آقایی” در این مراسم گفت: امنیت و آرامش موجود در شهرستان مرودشت حاصل تلاش‌های خستگی ناپذیر فرماندهی و کارکنان پرتلاش این مجموعه است و مردم امنیت موجود را مدیون این عزیزان هستند.

حجت الاسلام “آقایی” به ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های ناجا اشاره کرد و افزود: به حمد خداوند نیروی انتظامی روز به روز بهتر و در مهارت آموزی و سایر مولفه‌ها بر کیفیت این نیرو افزوده شده است و این مسیر با رشد و پیشرفت خوبی در حال طی شدن است.

امام جمعه شهرستان مرودشت در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های فرمانده انتظامی در مدت تصدی خود، خاطر نشان کرد: ائمه جمعه و جماعات همواره همکاری لازم را با مجموعه انتظامی در جهت همگانی کردن امنیت، تولید، حفظ و گسترش امنیت پایدار در جامعه داشته، دارند وخواهند داشت.

توقیف ۳۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در”اقلید”

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۳۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در حاشیه  پارک‌ها و تفرجگاه‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت برخورد با رانندگان وسایط نقلیه متخلف در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: ماموران انتظامی در اجرای این طرح موفق به شناسایی و توقیف ۳۳ دستگاه موتورسیکلت و خودرو  متخلف  شدند و آنها را به پارکینگ انتقال دادند.

سرهنگ “صارمی” ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی، مراتب را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بدون امنیت، ردپایی از توسعه و پیشرفت دیده نخواهد شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت با اشاره به امنیت پایدار در سطح این شهرستان، بیان کرد: هرکجا ردپایی از توسعه و پیشرفت باشد، قطعاً درآن نقطه امنیت پایدار حاصل شده است و بدون امنیت ردپایی از توسعه دیده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مهندس “رهام پیکری” در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی مرودشت، گفت: وظیفه اصلی پلیس مبارزه با هنجارشکنان و قانون گریزان در جامعه است و برای رسیدن به این امر مهم و برقراری امنیت پایدار، همکاری و مشارکت همگان می‌طلبد.

وی همکاری، مشارکت و همراهی مردم مرودشت در برقراری نظم و امنیت را خوب ارزیابی کرد و افزود: هیچ فرمانداری بدون داشتن نیروی انتظامی پویا و فعال نمی‌تواند آرامش و امنیت شهروندان را تامین کند و برقراری امنیت پایدار هم بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

مهندس “پیکری” خاطر نشان کرد: اگر فرماندهی بخواهد به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند و به موفقیت برسد، باید مردم داری را سر لوحه کار خود قرار دهد که این را در انتظامی شهرستان مرودشت به عینه در زمان تصدی جناب سرهنگ “زراعتیان” دیدیم.

فرماندار ویژه مرودشت گفت: امروز شاهد تکریم عزیزی هستیم که در برقراری نظم و امنیت در سطح شهرستان از تمام انرژی و جوانی خود استفاده کرد که انصافا وی فردی لایق، مدیر، مدبر، جوان، با برنامه، دلسوز و دارای افق کاری مشخص و پیش بینی شده بود و برای دستیابی به اهداف خود تمام تلاش و کوشش خود را بکار برد.

۲ هکتار از اراضی ملی در “مهر” رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف زمین خواری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عظیم اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی شکایت نماینده اداره اوقاف مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۲ هکتار در یکی از محلات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرارگرفت

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره اوقاف به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ “کرمی” با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست تا هرگونه اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰گزارش کنند.

کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس آگاهی 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی خبر داد که با اقدامات متقلبانه و با غصب عناوین مختلف، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری فردی با غصب عناوین مستشار و قاضی دادگاه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ “حبیبی” تصریح کرد: ماموران در بررسی های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با اغفال و انجام اعمال متقلبانه و با ادعای قاضی بودن و نفوذ در مراجع قضائی، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله با فعالیت‌های تخصصی و اقدامات پلیسی، موفق شدند متهم را در مخفیگاهش در یکی از محلات شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: هرگز فریب افرادی که خود را صاحب نفوذ در دستگاه های دولتی معرفی می کنند را نخورند.

کشف ۷۷ کیلو تریاک در فارس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از توقیف سواری ۴۰۵ و کشف ۷۷ کیلو تریاک در محور “مرودشت-شیراز” خبر داد.

سرهنگ “عبدالله خسروانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “مرودشت-شیراز”، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو، میزان ۷۷ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ “خسروانی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان مأموران نیروی انتظامی استان با قاچاقچیان مواد مخدر کمافی سابق با قدرت و جدیت ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5182

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.