• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس؛

بانک‌ها از سخت گیری‌های غیرضروری خودداری کنند

  • کد خبر : 51627
  • 28 آبان 1401 - 17:17
بانک‌ها از سخت گیری‌های غیرضروری خودداری کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد: بانک‌ها از سخت گیری‌های غیرضرور خودداری کنند و با تساهل بیشتر در پیشبرد اهداف، برنامه‌ها را مد نظر قرار دهند.

محسن ربانی‌زاده شنبه ۲۸ آبان در جلسه هماهنگی بانک های خصوصی استان فارس گفت: فارس علی‌رغم برخورداری از منابع و امکانات مالی مطلوب ولی نتوانسته آنچنان که انتظار می‌رود در حوزه رونق تولید و اشتغال به خوبی بهره برداری و پیشگام باشد.

او به موضوع عارضه یابی و آسیب شناسی در حوزه تولید و اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: هر راهکاری برای ورود دولت به‌ منظور حل‌وفصل مشکلات و ایجاد گشایش در صنعت از دریچه حل‌وفصل مسئله تأمین هدفمند مالی در مسیر تولید می‌گذرد.

ربانی‌زاده با اشاره به اینکه عرضه اوراق گام (گواهی اعتبار مولد) امکان استفاده از منابع مالی بیشتر را فراهم می‌کند، عنوان کرد: استفاده از این راهکار حمایتی موجب گشایش و تامین نقدینگی است. مسئله کمبود نقدینگی و عدم حمایت مالی مناسب نظام بانکی از صنعت و فشارهای ناشی از جریمه‌های سنگین، امکان پویایی صنعت در جهت هماهنگ کردن خود با تحولات اقتصادی از جمله همسو با اهداف جراحی اقتصادی را از صنعت گرفته است.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: از مهم ترین مشکلات نقدینگی وابستگی زیاد صنایع و بنگاه‌های تولیدی به منابع بانکی است، طبق آمار و اطلاعات، در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از منابع مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی از طریق بانک‌ها تامین می‌شود.

او با اظهار گلایه از عدم حضور مدیران بانک‌های خصوصی در جلسات ستادی و حساس استانی، تاکید کرد: معاونت اقتصادی استانداری فارس پاسخگوی صفر تا ۱۰۰ مسائل اقتصادی استان است و باید تمام امور مربوطه با مدیران تام الاختیار و تصمیم گیرنده در استان هماهنگ شود تا در راستای حل و فصل مسایل اقدام لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان گفت: مدیران محترم بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید با توجه به مصوبه بانک مرکزی ۵۰ درصد از منابع اعتباری را به استان محل خدمت خود اختصاص داده و ضروری است اهتمام لازم برای جلوگیری از خروج پول و اعتبارات از استان را داشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51627

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.