• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت، پیرامون راهکارهای توسعه خدمات سلامت در فارس

  • کد خبر : 5159
  • 02 مرداد 1399 - 18:25
همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت، پیرامون راهکارهای توسعه خدمات سلامت در فارس
معاون درمان وزیر بهداشت در نشست مشترکی با نمایندگان مردم شیراز و کوار در مجلس شورای اسلامی، رئیس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اولویت های آنان در زمینه توسعه خدمات سلامت در فارس آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «قاسم جان بابائی» معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه سفر امروز خود به شیراز، در نشست همفکری با دکتر «جعفر قادری» و «ابراهیم عزیزی» نمایندگان مردم شیراز و مهندس «عبدالعلی رحیمی» نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت، دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، گفت و گو و تبادل نظر کرد.

دکتر جان بابائی در این نشست ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان دانشگاه، نسبت به پیگیری موارد مطرح شده قول همکاری داده و حمایت خود را از پیگیری برای توسعه تجهیزات پزشکی در استان فارس اعلام کرد.

او در خصوص بهره برداری از فاز نخست پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی، از برنامه ریزی برای بهره برداری از فاز دوم این پروژه در ماه های آینده خبر داد.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بازدید انجام شده از بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی، پیگیری برای پیشبرد پروژه اورژانس این بیمارستان را از برنامه های پیش رو عنوان کرد.

دکتر جان بابائی با ارائه توضیحاتی در خصوص راه اندازی بیمارستان های جدید و برنامه پزشک خانواده به عنوان دو محور این نشست همفکری، بر ضرورت اصلاح زیرساخت ها برای بیمارستان های جدید و فرآیندهای پزشک خانواده تاکید کرد.

او اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که از برنامه پزشک خانواده در دیگر کشورها داشته ام، معتقدم این برنامه می تواند برای نظام سلامت بسیار کمک کننده باشد، اما لازم است برخی فرآیندها اصلاح شود.

تلاش برای ملی شدن برنامه پزشک خانواده با هدف بهبود فرآیندهای ارائه خدمت به مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن تاکید بر ملی شدن برنامه پزشک خانواده با هدف بهبود فرآیندهای این برنامه، گفت: با توجه به اهمیت و نقش پزشکان خانواده در سلامت مردم، از مسوولان و نمایندگان مردم می خواهیم این موضوع را در سطح ملی پیگیری کنند.

پروژه های در دست اجرا، صدور مجوزها، مشکلات مربوط به بیمارستان های قدیمی استان، اعتبارات، هزینه ها و ساخت پروژه های جدید سلامت در استان، دیگر موضوعاتی بود که از سوی رئیس دانشگاه در این نشست مطرح شد.

دکتر «جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از خدمات حوزه سلامت فارس و حضور معاون درمان وزیر بهداشت در استان، با اشاره به خدمات استان فارس به استان های همجوار کشور، بر ضرورت توسعه سرانه خدمات درمانی فارس تاکید کرد.

او با تبیین جایگاه بین المللی شیراز، ارتقای این جایگاه را نیازمند نگاه ویژه مسوولان دانست تا بسترهای توسعه خدمات و پیشرفت ها فراهم شود.

این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی راه اندازی بیمارستان های جدید برای افزایش دسترسی مردم به خدمات را یک اولویت خواند.

«ابراهیم عزیزی» دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بود که در این نشست با تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر مقابله با کروناویروس، شیراز را یک قطب پزشکی در کشور خواند که به واسطه اساتید مجرب و فداکار، همچنین پیشینه قوی، پذیرای حجم بالایی از بیماران از استان های همجوار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او با گسترش حجم مراجعات به استان فارس برای دریافت خدمات درمانی، مراکز درمانی کنونی را نیازمند توسعه دانست و بر اهمیت تامین تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

عزیزی ساخت بیمارستان جدید نمازی را از اولویت هایی هایی اعلام کرد که لازم است مورد توجه قرار گیرد تا در آینده بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

همچنین مهندس «عبدالعلی رحیمی» نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر قطب بودن پزشکی شیراز در کشور و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه های بین المللی، توجه به موضوع توریسم درمانی را از نیازهای کنونی استان برای توسعه خدمات سلامت برشمرد.

او با اشاره به توانمندی های خوبی که در این زمینه وحود دارد، راه اندازی شهر سلامت را ظرفیت مهمی در این زمینه خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهندس رحیمی همچنین از عملکرد موفق مجموعه دانشگاه در پیشبرد برنامه های مدیریت کروناویروس تقدیر کرد.

اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه مسایل مطرح شده و راهکارهای عملیاتی کردن در مسیر توسعه خدمات سلامت استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5159

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.